در این نوشته می خوانید:

در طول درمان ارتودنسی لازم است شما از الاستیک های مختلفی استفاده کنید، پاور چین ها در ارتودنسی یکی از این الاستیک ها هستند.

از پاور چین ها برای بستن فاصله بین دندان ها، جابجا کردن دندان ها به یک محل مطلوب تر، یا نگهداشتن دندان ها در جای خود استفاده می شود. آنها در کنار براکت ها و سیم های کمانی ارتودنسی عمل می کنند تا دندان ها را جابجا کنند. علاوه بر این، آنها انواع و رنگ های مختلفی دارند. فردی که از بریس ها استفاده می کند در طول این دوره به خاطر رنگ های متنوعی که پاور چین ها دارند هیجان زده خواهند شد.

با این حال، لازم است شما از حقایق جالبی که در مورد پاور چین ها وجود دارند قبل از دریافت آنها آگاه باشید. در این مقاله ما هر آنچه در مورد پاور چین ها وجود دارد را برای شما توضیح خواهیم داد.

پاور چین در درمان ارتودنسی

پاور چین در درمان ارتودنسی

پاور چین ارتودنسی چیست؟

اگر شما با پاور چین ها power chain (چین در زبان انگلیسی به معنای زنجیر است) آشنایی نداشته باشید ممکن است از شنیدن نام آنها بترسید. این ابزار نه زنجیرهای فلزی هستند و نه حتی مانند مانند بریس ها و سیم های کمانی بی رحمانه به نظر می رسند. این ابزار درست مانند لیگاچورها از الاستیک ساخته شده است.

تفاوت بین لیگاچور و پاور چین در این است که لیگاچورها الاستیک های تکی هستند که سیم کمانی را روی براکت ها نگه می دارند در حالی که پاور چین ها الاستیک های به هم متصلی هستند که یک زنجیر را تشکیل می دهند که به بریس ها متصل شده است. پاور چین ها تحت عنوان بریس های پاور ترید power thread یا زنجیرهای الاستومری یا الاستیک نیز شناخته می شوند.

پاور چین ها در درمان ارتودنسی به منظور فعالسازی درمان ارتودنسی استفاده می شوند، در حالی که لیگاچورها این کار را انجام نمی دهند. پاور چین یک بند الاستیک بلند است که حلقه های مدوری دارد. این حلقه ها با فواصل برابر از یکدیگر واقع شده اند که در وسط براکت ها قرار می گیرند. برخی افراد تصور می کنند رابر بندها همان پاور چین ها هستند. اما رابر بندها ابزارهای کاملاً متفاوتی هستند. آنها هم از الاستیک ساخته شده اند اما به دلایل دیگری در درمان ارتودنسی استفاده می شوند.

چه تفاوتی بین پاورچین ها و بریس های معمولی وجود دارد؟

وقتی از پاورچین ها استفاده می کنید،  ممکن است اینطور به نظر برسد که شما در حال استفاده از بریس های رنگی هستید. اما پاورچین ها هیچ شباهتی به بریس های معمولی ندارند. بریس های معمولی از فلز، سرامیک، یا هر فلز دیگری ساخته شده اند که سفت و سخت هستند، در حالی که پاور چین ها از الاستیک هایی ساخته شده اند که نرم هستند.

ما ارتودنتیست ها از پاورچین ها برای یک دوره کوتاه مدت استفاده می کنیم در حالی که از بریس های معمولی برای مدت زمان طولانی استفاده می کنیم.

وقتی بریس های معمولی با استفاده از سیم کمانی ارتودنسی سفت می شوند، فشار بیشتری وارد می کند، و ممکن است دردناک هم باشد. اما، پاور چین ها آنقدرر فشار وارد نمی کنند و درد کمتری دارند.

در طول دوره درمان ممکن است مجبور باشید از بریس ها بدون پاور چین ها برای مدت زمان طولانی تری استفاده کنید. در حالی که، این الاستیک ها به تنهایی نمی توانند دندان های شما را اصلاح کنند. در حقیقت، به براکت ها و سیم های کمانی کمک می کنند.

پاور چین در درمان ارتودنسی

پاور چین در درمان ارتودنسی

انواع پاور چین ها

همه پاور چین ها شبیه هم و یکی نیستند. قطر حلقه های آنها و طول زنجیرها با یکدیگر متفاوت است. انواع پاور چین هایی که در طول درمان ارتودنسی استفاده می شوند عبارتند از:

چین کوتاه

این نوع پاور چین ها به صورت یکی در میان و با فواصل اتصال 5/3 میلی متری قرار می گیرند. شما زمانی آنها را دریافت می کنید که لازم است فاصله بین دندان های فک پایین بسته شوند.

چین بسته

این نوع پاورچین ها تحت عنوان چین های پیوسته نیز شناخته می شوند که فواصل اتصالی آنها 3 میلی متری است. حلقه های این نوع چین ها روی همه دندان ها قرار می گیرد. شما زمانی این نوع چین ها را دریافت می کنید که لازم است فواصل بین دندان های پیشین فک پایین شما بسته شوند. این نوع چین ها می توانند فشاری بیشتر از چین های بلند اعمال نمایند.

چین های بلند

حلقه های این نوع چین ها سه دندان درمیان و با فواصل اتصال 4 میلی متری قرار می گیرند. ارتودنتیست شما آن را برای بستن فواصل بین دندان ها به دندان های فک بالای شما متصل می کند.

چین های خیلی بلند

این نوع چین ها در شرایط خاص استفاده می شوند. فواصل اتصال و حلقه ها کمتر هستند. فواصل 5/4 میلی متری هستند. بسته به نوع شرایط، ارتودنتیست شما تصمیم خواهد گرفت چه نوع پاور چینی و با چه اندازه ای شما نیاز دارید.

پاور چین ها با چه هدفی استفاده می شوند؟

ممکن است کنجکاو باشید بدانید چه زمانی از پاور چین ها استفاده می شود:

معمولاً ارتودنتیست ها به یکی از دلایل زیر استفاده از پاور چین ها را پیشنهاد می دهند:

  1. بستن فواصل بین دو یا چند دندان.
  2. نگهداشتن دندان ها در موقعیتی که از باز شدن مجدد آنها اجتناب شود.
  3. افزودن فشار اضافی به بریس ها و سیم کمانی.
  4. فراهم آوردن یک مسیر خاص برای صاف شدن دندان ها.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  انواع ابزارهای ارتودنسی (بخش دوم)

در این قسمت به جزئیات خواهیم پرداخت.

پاور چین ها چه زمانی دریافت می شوند؟

افرادی که از بریس ها استفاده می کنند، اغلب کنجکاو می شوند بدانند ارتودنتیست قصد دارد از چه ابزارهای دیگری برای آنها استفاده کند. یکی از شایع ترین پرسش هایی که آنها مطرح می کنند این است که ” چه زمانی برای بریس های خود پاور چین دریافت می کنم؟”

معمولاً زمانی ممکن است برای بریس های خود پاور چین دریافت کنید که بین دندان های شما فاصله ای وجود دارد که نیاز به بسته شدن دارد، یا قرار است دندان ها در جای خود حفظ شوند. ممکن است مجبور باشید در نیمه دوم یا آخر دوره درمان خود بریس ها را دریافت کنید. گاهی اوقات، ممکن است برای صاف کردن دندان های خود یا اصلاح مال اکلوژن پاور چین های اولیه را دریافت کنید. گرچه ممکن است همه بیماران پاور چین لازم نداشته باشند، اما در درمان ارتودنسی بسیار شایع هستند. اینکه شما نیاز داشته باشید از از چین های الاستیک استفاده کنید یا خیر به وضعیت ها بستگی خواهد داشت.

در زیر برای شما توضیح خواهیم داد در چه زمان هایی از پاور چین ها استفاده می شود:

  1. در طول مرحله فعال درمان با بریس ها، و
  2. در نیمه آخر درمان با بریس ها، یا
  3. مرحله اولیه در طول صاف کردن دندان ها یا اصلاح بایت.

در مراحل اولیه، ارتودنتیست ها پاور چین ها را به منظور بستن فاصله بین دندان ها و اصلاح بایت استفاده می کنند. اما در اکثر موارد، ممکن است چین ها ا در مراحل آخر برای بستن فاصله بین دندان ها و برای تکمیل دیگر فرایندهای صاف کردن دندان ها استفاده شوند. با این حال، شما مجبور هستید از آنها برای نگهداشتن دندان ها در جای خاصی استفاده کنید.

وقتی ارتودنتیست بایت شما را اصلاح می کند، در برخی موارد لازم است دندان ها را در موقعیتی نگهدارد تا نتوانند به جای قبل خود باز گردند. در طول این بازه زمانی، آنها می توانند از پاور چین ها برای پیشگیری از بروز این اتفاق استفاده کنند.

این الاستیک ها تمام وقت روی یک سری از دندان ها قرار نمی گیرند. بعلاوه، وقتی مجبورید از آنها استفاده کنید، آنها در انواع شرایط مختلف استفاده می شوند. آنها می توانند در وضعیت های زیر استفاده شوند:

  1. بستن فاصله بین دندان های مولر

وقتی قرار است به طور کلی فاصله بین همه دندان ها کم شود، ارتودنتیست ها پاور چین های پیوسته را از یک دندان مولر تا دندان مولر دیگر متصل می کنند، به این معنا که تقریباً فاصله بین همه دندان ها بسته می شود. اغلب، زمانی که پس از صاف کردن دندان ها فاصله بین آنها همچنان باقی مانده باشد. گاهی اوقات هم زمانی استفاده می شوند که تنها قرار است فاصله بین دندان ها بسته شود.

  1. بستن فاصله بین دندان های یک منطقه خاص به دلیل غیر عادی بودن دندان نیش یا کشیدن دندان

ارتودنتیست ها از پاور چین ها نه تنها برای اصلاح فواصل بین همه دندان ها، بلکه برای اصلاح فاصله بین دندان های یک منطقه خاص استفاده می کنند. این مورد برای مواردی مانند چرخش یا فرو رفتگی مفید است. وقتی می گوییم یک دندان چرخیده است که جلوی دندان در جای درست قرار ندارد. فرو رفتگی نیز وضعیتی است که دندان ها با دندان روبروی خود تماس پیدا نمی کنند. گاهی اوقات، دندان های نیش از ردیف دندان های دیگر در یک فک خارج هستند.

 در این نوع فشردگی دندان ها، ممکن است از پاور چین ها نیز استفاده شود. در این موارد باید پاور چین از دندان نیش تا دندان مولر کشیده شود.

همین رابطه برای اصلاح فاصله بین دندان ها پس از کشیدن دندان های پرمولر برای درمان ارتودنسی اعمال می شود. در طول همین زمان، از سیم های کمانی نیز استفاده می شود. اکنون متوجه شدید که پاور چین ها مانند لیگاچور روی همه براکت ها استفاده نمی شوند.

  1. بستن فاصله به جا مانده از دندان کشیده

می توان از پاور چین ها به طور همزمان در کنار کویل اسپرینگ های باز برای بستن فاصله بوجود آمده در نتیجه کشیدن دندان، اگر این فاصله بزرگ باشد، استفاده کرد. این ابزارها زمان درمان ارتودنسی را کاهش می دهند. ما می توانیم از این تکنیک برای بستن فواصل استفاده می شوند.

  1. بستن فواصل بین دندان های جلو

فاصله بین دو دندان جلو (دیاستم میدلاین) به راحتی می تواند با پاور چین ها بسته شود. در این صورت، پاور چین تنها روی همان دو دندان قرار می گیرد.

  1. رابر بندها همراه با پاور چین ها

رابر بندها و پاور چین ها با یکدیگر متفاوت هستند. ممکن است لازم باشد از آنها به طور همزمان، اما برای اهداف مختلفی استفاده کنید. معمولاً ارتودنتیست رابر بند را از براکت دندان های یک فک به براکت دندان های فک دیگر متصل می کند تا دندان ها را رو به عقب، جلو، پایین، یا بالا بکشد. شما ممکن است زمانی مجبور شوید از آنها استفاده کنید که بخواهید دندان ها را جلو یا عقب بکشید. علاوه بر این، اگر بین دندان های خود فاصله دارید، پاور چین دریافت می کنید. این دو نوع الاستیک را در مواقع مختلفی دریافت می کنید، این به وضعیت و طرح درمان شما بستگی دارد.

  1. پاور چین ها در هر دو سمت دندان ها

گرچه این نادر است، اما ممکن است مجبور باشید از پاورچین ها در هر دو سمت دندان ها ایتفاده کنید. این برای عقب کشیدن دندان های نیش انجام می شود.

پاور چین ها چگونه عمل می کنند؟

معمولاً ارتودنتیست شما از پاور چین ها برای جابجا کردن دندان ها و بستن فاصله بین آنها استفاده می کند. ممکن است لازم باشد از آنها برای بستن فواصل در نیمه آخر درمان استفاده کنید.

اما آیا از آنها برای بستن همه انواع فاصله ها استفاده می شود؟

ارتودنتیست شما ممکن است از ابزارهای دیگری مانند اسپرسنگ ها یا سیم های کمانی نیز برای بستن فواصل بین دندان ها استفاده کند. پاور چین ها اساساً زمانی استفاده می شوند که صاف کردن دندان ها و اصلاح بایت تکمیل شده اند و باز هم فاصله بین دندان ها وجود دارد. این فاصله ها ممکن است به خاطر کشیدن دندان ها برای درمان ارتودنسی با بریس ها یا حتی قبل از آغاز درمان وجود داشته باشند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مشاوره ارتودنسی چگونه انجام می شود؟

ارتودنتیست شما پاور چین ها را برای بستن این نوع فواصل استفاده می کند. گاهی اوقات ممکن است اصلا پاور چین نیاز نداشته باشید. پاور چین ها از طریق براکت ها به دندان ها فشار وارد می کنند. شما می دانید یک نوار الاستیک وقتی کشیده می شود تلاش می کند به حالت اول خود باز گردد. از آنجا که پاور چین الاستیکی است ما از این ویژگی آن بهره مند می شویم. ما پاور چین را می کشیم و آن را به براکت ها متصل می کنیم.

بنابراین، وقتی می خواهد به شکل قبل خود بازگردد، به دندان ها نیرویی وارد می کند. این نیرو به استخوانی که دندان ها را در جای خود نگه داشته فشار وارد می کند. درست مانند جابجا کردن دندان ها با بریس ها و سیم های کمانی، پاور چین ها به جابجا کردن دندان ها کمک می کنند.

وقتی به استخوان فشار وارد می شود، در محل فشار حل می شود. اما، در طرف مخالف، شکل گیری استخوان جدید اتفاق می افتد. این به جابجایی دندان ها کمک می کند. با این روند، پاور چین ها یا فاصله بین دندان ها را می بندند یا نیروی اضافی با سیم های کمانی و براکت ها فراهم می آورند. این نحوه عملکرد پاور چین ها است.

اساساً، پاور چین از طریق براکت ها نیروی اضافی به دندان ها وارد می کند. با این حال، ما نمی توانیم نیروی خیلی زیاد اعمال کنیم. زیرا ممکن است موجب آسیب وارد شدن یا شل شدن دندان ها شود. اما، لازم نیست نگران باشید، زیرا یک ارتودنتیست مجرب و معتبر قبل از افزودن پاور چین ها همه ارزیابی های لازم را برای طرح درمان انجام می دهد.

پاور چین ها چگونه روی براکت ها قرار می گیرند؟

همانطور که می دانید، شما می توانید خودتان رابر بندها را به براکت ها متصل کنید، ممکن است بخواهید همین کار را با پاور چین ها انجام دهید. اما لازم نیست خودتان پاور چین ها را روی براکت ها قرار دهید. ارتودنتیست شما این کار را انجام خواهد داد. در صورتی که لازم باشد پاور چین شما تعویض شود، وی این کار را در طول ویزیت انجام خواهد داد.

ارتودنتیست ابتدا نگاهی به دندان های شما می اندازد تا فاصله ها را ارزیابی کند. در طول جایگذاری پاور چین ها، از یک ابزار ساده دندانپزشکی برای متصل کردن آن ها با براکت ها استفاده می کند. می توانید مشاهده کنید که پاور چین ها از یک دسته حلقه های کنار یکدیگر تشکیل شده اند. این حلقه ها به دور براکت ها قرار می گیرند و آنها را به یکدیگر متصل می کنند. ارتودنتیست شما ممکن است از یک پاور چین بلند استفاده کند که روی همه دندان های یک فک را بپوشاند.

وقتی از این نوع پاور چین ها استفاده می کنید، روی براکت ها و سیم کمانی را می پوشاند. بنابراین، اینطور به نظر می رسد که یک بریس پاور چینی استفاده می کنید. ارتودنتیست شما ممکن است یک پاور چین کوتاه تنها روی دو دندان، برای بستن تنها یک فاصله استفاده کند. در طول این دوره ممکن است هیچ دردی احساس نکنید.

لازم نیست از داروخانه پاور چین بخرید، ارتودنتیست آنها را به شما خواهد داد.

پاور چین در درمان ارتودنسی

پاور چین در درمان ارتودنسی

پاور چین های رنگی

رنگی کردن بریس ها نهتنها برای کودکان، بلکه گاهی اوقات برای افراد بزرگسال نیز جالب است. معمولاً شما مجبور هستید برای رنگی کردن بریس های خود از لیگاچورهای رنگی استفاده کنید. پاور چین ها نیز در رنگ های مختلفی در دسترس هستند. بنابراین، به فکر انتخاب پاور چین به رنگ مورد علاقه خود باشید. قبل از گرفتن تصمیم نهایی عوامل مختلفی را مد نظر قرار دهید، از جمله رنگ پوست، سن، فصل (تابستان) و وقایعی که در راه هستند.

معمولاً پسرها از رنگ آبی، قرمز، و نارنجی استفاده می کنند، در حالی که دختران صورتی و بنفش را دوست دارند. برای هر کسی گزینه های متعددی وجود. پاور چین های تیره، روشن، یا طلایی می توانند گزینه هایی فوق العاده برای افرادی با تن رنگی تیره باشند، مانند آبی تیره، طلایی، قرمز تیره، و رنگ های دیگر. از طرف دیگر، افرادی که پوست روشن دارند می توانند پاور چین هایی به رنگ های روشن تر مانند صورتی، آبی، و رنگ های دیگر انتخاب کنند. می توانید از رنگ هایی که به راحتی لک می شوند و باعث می شوند دندان های شما زشت به نظر برسند، مانند زرد، قهوه ای، سفید، و الاستیک های شفاف بپرهیزید.

با این حال، اگر نگران لک شدن پاور چین های خود هستید رنگ های نقره ای یا دودی می توانند بهترین گزینه برای شما باشند.

نحوه پاکسازی پاور چین ها

پاکسازی دندان ها با وجود براکت ها دشوار خواهد شد و با وجود پاور چین ها دشوارتر نیز خواهد شد. در اینجا به بیان چند نکته برای پاکسازی دندان ها با بریس ها خواهیم پرداخت:

  1. پس از هر وعده غذایی دندان های خود را تمیز کنید.
  2. روش صحیح نخ دندان کشیدن را یاد بگیرید و آن را به طور منظم انجام دهید. زمان بگذارید تا ذرات غذایی که بین براکت ها و پاور چین ها و دندان ها گیر کرده اند را خارج نمایید.
  3. به طور منظم دندان های خود را با روش های صحیح با وجود براکت ها روی دندان ها مسواک بزنید. مراقب باشید تا از پاور چین های الاستیک در برابر آسیب دیدن جلوگیری کنید.
  4. شستشوی دهان ساده ترین راه برای حفظ بهداشت دهان است. بنابراین هر بار پس از خوردن چیزی این کار را انجام دهید.

بستن فواصل با پاور چین ها چه مدت طول می کشد؟

در حقیقت، این به پیچیدگی وضعیت شما بستگی دارد. بعلاوه، این در افراد مختلف متفاوت است. ارتودنتیست ها انتظار دارند هر میلی متر فاصله بین دندان ها یک ماه طول بکشد. بنابراین، برای بستن یک فاصله کوچک بین دندان ها، ممکن است 6 تا 8 هفته طول بکشد. با این حال این به عوامل مختلفی بستگی دارد.

پس از کشیدن دندان برای درمان ارتودنسی، لازم است فاصله های بزرگی بسته شوند. بنابراین زمان بیشتری می برد. در این صورت، برخی ارتودنتیست ها ممکن است اسپرینگ ها و دیگر تکنیک ها را برای آن استفاده کند.

جلوگیری از بریده شدن پاور چین ها

اگر به درستی از پاور چین ها مراقبت نکنید، می توانند پاره شوند. این اتفاق به دلایل زیر رخ می دهد:

  1. خوردن غذاهایی که برای پاور چین ها خطرناک هستند.
  2. عدم دنبال کردن روش صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان ها با وجود پاور چین ها روی دندان ها
  3. بی دقت بودن هنگام جویدن غذا.
  4. تعویض الاستیک ها توسط خودتان
  5. خرید الاستیک ها از داروخانه
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  فرنوم و جراحی فرنکتومی

پیشگیری از آسیب دیدن پاور چین ها:

  1. تغییر عادات غذایی و انتخاب غذاهایی که برای پاور چین ها بی خطر باشند.
  2. استفاده از تکنیک های درست مسواک زدن و نخ دندان کشیدن.
  3. آرام جویدن غذاها.
  4. تنها استفاده از پاور چینی که ارتودنتیست به شما می دهد.
  5. خودتان از تعویض پاور چین خودداری کنید.
  6. از هیچ الاستیک و پاور چینی غیر از چیزی که ارتودنتیست به شما داده است خودداری کنید.

نحوه درست کردن پاور چین پاره شده

اگر پاور چین شما پاره شد، از درست کردن آن خودداری کنید. حتی اگر افتاد و دست نخورده باقی مانده بود، پس از گرفتن اجازه تلفنی از ارتودنتیست خود می توانید سعی کنید خودتان آن را دوباره در جای خود قرار دهید.

می توانید پاور چین ها را با دست و بر اساس دستور العمل های ارتودنتیست خود مجدداً در جای خود قرار دهید. با این حال، اگر آسیب دید، شما به یک پاور چین جدید نیاز دارید و باید به ارتودنتیست خود مراجعه کنید. علاوه بر این، در اکثر مواقع، برای اتصال مجدد آن باید وقت بگیرید. دلیل این است که اگر شما نتوانید این کار را به خوبی انجام دهید، باعث خواهید شد که وضع حتی بدتر نیز شود.

آیا می توانید خودتان درخواست استفاده از پاور چین ها را بدهید؟

نیازی نیست خودتان درخواست استفاده از پاور چین ها را بدهید، زیرا ارتودنتیست شما می داند چه چیزی برای درمان شما بهترین است. حتی نیاز نیست درخواست تعویض آنها را بدهید، زیرا خود ارتودنتیست این کار را به طور منظم برای شما انجام خواهد داد. وقتی می خواهید بریس ها را رنگی کنید، ممکن است از ارتودنتیست خود بخواهید این کار را با انتخاب یک پاور چین رنگی برای شما انجام دهد، زیرا از آنجا که آنها در رنگ های مختلفی وجود دارند، ممکن است شما به عنوان اولین گزینه به آنها فکر کنید. اما، در حالی که اگر پاور چین هم نیاز نداشته باشید می توانید لیگاچور رنگی انتخاب کنید.

گیج نشوید! لیگاچورها الاستیک های تکی هستند که از براکت ها محافظت می کنند و سیم های کمانی را روی آنها نگه می دارند. با این حال، هیچ فشاری به دندان ها وارد نمی کنند.

آیا هر کسی که از بریس ها استفاده می کند پاور چین دریافت می کند؟

چه سنی برای دریافت آنها مناسب است؟

ارتودنتیست ها ممکن است پاور چین ها را برای افراد از هر سنی به منظور بستن شکاف های بین دندان ها یا صاف کردن کجی دندان ها پیشنهاد دهند. در حقیقت، آنها بیشتر برای بستن فاصله بین دندان ها استفاده می شوند. اما به این معنا نیست که همه باید از آنها استفاده کنند. این به انواع کجی دندان ها و فاصله ای که بین دندان های خود دارید بستگی دارد.

پاور چین ها چقدر هزینه دارند؟

شما پاور چین ها را به عنوان بخشی از درمان ارتودنسی خود دریافت می کنید. معمولاً آنها هیچ هزینه اضافی برای شما در بر نخواهند داشت. دلیل آن این است که آنها روی درمان با بریس ها محاسبه می شوند. هزینه کل درمان ارتودنسی ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد و به وخامت وضعیت بیمار بستگی دارد. علاوه بر این، به طول درمان و انواع مواد و بریس هایی بستگی دارد که استفاده می شوند. اگر آنها را با لیگاچورهای الاستیک مقایسه کنید، هزینه پاور چین ها از لیگاچورهای کشی بیشتر است.

پاور چین در درمان ارتودنسی

پاور چین در درمان ارتودنسی

آیا پاور چین ها درد ایجاد می کنند؟

هر زمان که ارتودنتیست هر جزء فعال بریس های شما را متصل می کند، ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد. درست مثل آن، ممکن است چند روز نخست پس از دریافت پاور چین ها احساس سوزش یا در خفیف داشته باشید. دلیل آن این است که آنها به دندان ها فشار وارد می کنند. با این حال، درد ناشی از چین های الاستیک خفیف تر از دردی است که پس از هر بار سفت کردن سیم های کمانی تجربه می کنید. شما باید همه دستور العمل های ارتودنتیست خود را دنبال کنید و غذاهایی بخورید که برای بریس های شما خطری نداشته باشند تا از درد دور بمانید. اما، اگر درد بیشتری احساس کردید، باید بدانید درد پاور چین ها چه مدت طول می کشد و چگونه این درد را تسکن دهید.

پاور چین در درمان ارتودنسی

پاور چین در درمان ارتودنسی

آیا پاور چین ها آخرین مرحله درمان ارتودنسی هستند؟

پاور چین های ممکن است نزدیک انتهای درمان ارتودنسی با بریس ها استفاده شوند، و گاهی ممکن است اینطور نباشد. این به عوامل مهم دیگر و برنامه ریزی ارتودنتیست شما بستگی دارد. پس از اتمام درمان مورد نظر با پاور چین ها، اگر هیچ مشکل بایت دیگری نداشته باشید، ارتودنتیست ممکن است بریس های شما را خارج کند و به شما ریتینر بدهد تا دندان ها در وضعیت صحیح خود بمانند. اگر آنها را در مراحل اولیه دریافت کنید تا در کنار بریس ها فشار بیشتری به دندان ها وارد کنند، پس از برداشتن آنها، ممکن است لازم باشد از دیگر اجزاء بریس ها مانند سیم کمانی یا اسپرینگ ها (فنرها) استفاده کنید.

پاور چین ها چند وقت یک مرتبه تعویض می شوند؟

شما می توانید هر بار که برای تنظیم براکت ها به ارتودنتیست مراجعه می کنید رنگ پاور چین ها را تغییر دهید. وی در هر ویزیت، پاور چین ها را خارج می کند و آنها را با پاور چین های جدید تعویض می کند.

اما، اگر طول دوره درمان با پاور چین ها 3 تا 6 هفته است، چرا لازم است تعویض شوند؟

دلیل این است که آنها به مرور زمان خاصیت کششی و قدرت و استحکام خود را از دست می دهند. در نتیجه، اثربخشی خود را از دست می دهند. بنابراین، اگر روی آنها لک ایجاد شود، لازم نیست به آن اشاره کنید.

پاور چین ها اختیاری هستند یا الزامی؟

چین های الاستیک یکی از مهم ترین قسمت های درمان ارتودنسی هستند. بنابراین، به هیچ عنوان آنها اختیاری نیستند. بسیاری ارتودنتیست ها برای بستن فاصله بین دندان ها پاور چین ها را به اسپرینگ ها ترجیح می دهند زیرا سریع تر عمل می کنند. علاوه بر این، می تواند کجی و نا همراستا بودن دندان ها را به خوبی اصلاح نماید.

آیا از پاور چین ها برای اصلاح اوربایت استفاده می شود؟

شما مجبور نیستید برای اصلاح اوربایت از پاور چین ها استفاده کنید. در حقیقت، برای اصلاح اوربایت شما نوع دیگری الاستیک به نام رابر بند استفاده می کنید. آنها در کنار براکت ها و سیم های کمانی استفاده می شوند. اب این حال، ممکن است لازم باشد از فنرها برای حل این مشکل استفاده کنید.