افراد مشهور هم درست مانند ما هستند! این همان چیزی است که روزنامه ها و مجلات و وب سایت های افراد مشهور می نویسند، زمانی که تصویری از یکی از افراد مشهور نمایش می دهند که کارهای معمولی انجام می دهند. “آنها هم مانند ما دوچرخه سواری می کنند!” “آنها هم مانند ما در پارک با سگ خانگی خود بازی می کنند!” “آنها هم مانند ما به سبزی فروشی می روند!”

اما یک چیز دیگر نیز هست که مجله ها باید به آن اشاره کنند: “آنها هم مانند بسیاری از ما به ارتودنتیست مراجعه می کنند و در صورت نیاز از براکت ارتودنسی استفاده می کنند!”

وقتی آنها را روی فرش قرمز می بینیم شاید حتی به ذهنمان هم خطور نکند که افرادی که اکنون به این زیبایی می درخشند، روزی روی دندان های خود براکت داشته اند یا از دیگر ابزارهای ارتودنسی استفاده می کرده اند. اما در واقعیت، یافتن تصاویری از سلبریتی یا ستارگان و افراد مشهوری که براکت داشته اند کار دشواری نیست. استفاده از براکت های ارتودنسی در افراد مشهور به اندازه افراد معمولی عادی است. شاید در برخی از آنها یکی از زیور آلات آنها محسوب شود که باعث شهرت و جذابیت بیشتر آنها شده است. ممکن است باور نکنید تعداد چهره های مشهوری که از براکت ها استفاده کرده اند بیشتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. با انداختن نگاهی به تصاویر این ستارگان می توانید متوجه شوید در واقع درمان ارتودنسی یکی از راه های زیباتر شدن و درخشیدن است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تاثیر دخانیات و سیگار بر درمان ارتودنسی

نوجوانان مشهوری که براکت داشته اند.

نوجوانی ایده آل ترین زمان برای اقدامات ارتودنتیک است، زیرا زمانی است که دندان های شیری افتاده اند، دندان های دائم جایگزین آنها درآمده اند، اما هنوز فک و بایت در حال شکل گیری هستند. بیش از ۷۰% از کودکان آمریکایی، قبل از ۱۸ سالگی از براکت ها استفاده می کنند. بر اساس تخمین ها، ۷۵% از کل بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی قرار می گیرند نوجوان ها هستند. بنابراین، عجیب نیست که نوجوانان مشهور یا افرادی که زیر ذره بین مردم بزرگ شده اند از براکت های ارتودنسی استفاده کرده باشند. برخی از این افراد عبارتند از:

ارتودنسی در افراد مشهور

ارتودنسی در افراد مشهور

اما واتسون Emma Watson

اما واتسون بیشتر بواسطه ایفای نقش هرمیون گرنجر در سری فیلم های هری پاتر شناخته شد. او در سن ۱۵ سالگی حدود ۴ ماه از براکت های ارتودنسی استفاده کرده است. به گفته او “من براکت ها را انتخاب کردم، زیرا لبخند چیزی است که تا پایان عمر همراهم خواهد بود”.

ارتودنسی در افراد مشهور

ارتودنسی در افراد مشهور

داکوتا فانینگ Dakota Fanning

ستاره سینما، که در سن ۷ سالگی بزرگ ترین تغییر خود را تجربه کرد، از براکت های ارتودنسی، هدگیر و ریتینر استفاده کرده است. داکوتا جلوی دوربین قد کشیده است، بنابراین به راحتی می توان روند ارتودنسی او را دنبال کرد. او در مصاحبه های مختلف به سال هایی اشاره کرده است که بدن او فاقد آنزیمی بوده است که موجب از بین رفتن ریشه های دندان های شیری و در نتیجه افتادن آنها می شوند. به همین دلیل دندان های شیری او به صورت خود به خود نمی افتادند، در نتیجه او مجبور بود همه دندان هایی که باید خود به خود می افتادند را می کشید، آنچه برای همه افراد یک کابوس است. این سلبریتی همه این سال ها تلاش کرده است، با استفاده از اکسپندر (وسیع کننده کام)، هدگیر، براکت، و ریتینر، به لبخند زیبایی که آرزویش را داشته دست یابد. اما اگر بخواهیم از نظر زیبایی بسنجیم، او اکنون صاحب یکی از زیباترین لبخندهای هالیوود است.

ارتودنسی در افراد مشهور

ارتودنسی در افراد مشهور

شاهزاده هری Prince Harry

پرنس هری، شاهزاده انگلستان، شاید یک دهه در دوران نوجوانی خود تحت درمان ارتودنسی قرار داشت. برادر او، پرنس ویلیام نیز نیز از براکت های ارتودنسی استفاده کرده است.

ارتودنسی در افراد مشهور

ارتودنسی در افراد مشهور

تیلور سوئیفت Taylor Swift

با مشاهده تصاویر این خواننده سرشناس متوجه می شوید که او نیز تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته است.

ارتودنسی در افراد مشهور

ارتودنسی در افراد مشهور

جیدن اسمیت JADEN SMITH

این ستاره سینما نیز از ۱۱ سالگی از براکت های سنتی استفاده کرده است.

ارتودنسی در افراد مشهور

ارتودنسی در افراد مشهور

نینا دوبرو Nina Dobrev

نینا دوبرو، بازیگر مشهور سریال خاطرات خون آشام، نیز یکی از ستارگانی است که از دوران نوجوانی درمان مشکلات ارتودنتیک خود با استفاده از هدگیر و براکت های ارتودنسی را آغاز کرده است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آنچه باید در مورد بایت بلاک یا توربو بایت بدانید!

افراد مشهوری که در بزرگسالی درمان ارتودنسی انجام داده اند.

اگر سه چهارم از افرادی که تحت درمان ارتودنسی قرار دارند نوجوانان هستند، پس یک چهارم از آنها را افراد بزرگسال تشکیل می دهند، و طبیعتاً تعدادی از آنها سلبریتی ها هستند.

ارتودنسی در افراد مشهور

ارتودنسی در افراد مشهور

فیث هیل Faith Hill

این خواننده مشهور، در جشنواره موسیقی Grammy Awards سال ۲۰۱۴ با براکت های ارتودنسی روی فرش قرمز رفت.

ارتودنسی در افراد مشهور

ارتودنسی در افراد مشهور

گوئن استفانی Gwen Stefani

گوئن استفانی، ستاره موسیقی راک، در دوران کودکی، خانواده او قادر به پرداخت هزینه های درمان ارتودنسی برای او نبودند. وی پس از رسیدن به شهرت برای درمان خود اقدام کرد. او علاوه بر صدای خوب، چهره ای زیبا نیز دارد. اما سال ها به خاطر براکت های فلزی که روی دندان های خود داشت، و به نوعی به سبک ویژه او تبدیل شده بود، شهرت داشت.

ارتودنسی در افراد مشهور

ارتودنسی در افراد مشهور

تام کروز Tom Cruise

یکی از برترین ستارگان سینمای هالیوود که با وجود براکت ها روی دندان های خود در میان مردم حضور داشته است تام کروز بوده است. این اتفاق در سال ۲۰۰۲ زمانی رخ داد که وی ۴۰ ساله بود.

ارتودنسی در افراد مشهور

ارتودنسی در افراد مشهور

فای داناوی Faye Dunaway

فای داناوی، بازیگر شگفت انگیز سینما، که برنده جوایز بسیاری بوده است، اوج شهرت خود را در دهه های ۶۰ و ۷۰ زندگی خود تجربه کرد، در حالی که در سن ۶۱ سالگی تصمیم گرفت از براکت های ارتودنسی استفاده کند.

سلبریتی ها شغل خود را جلوی چشم مردم انجام می دهند، بنابراین برای آنها داشتن دندان هایی صاف چیزی بیشتر از سلامت دهان و اعتماد به نفس است. لبخند آنها راهی برای کسب درآمد آنها است. با پیشرفت دانش ارتودنسی و ابداع ابزارهایی مانند اینویزیلاین و براکت های لینگوال (پشت دندانی)، ستارگان مورد علاقه شما اکنون می توانند از براکت های ارتودنسی استفاده کنند بدون اینکه حتی شما متوجه آنها شوید.