آیا باقی ماندن بریس ها روی دندان ها برای مدت زمان طولانی خطرناک است؟

اکثر افرادی که تحت درمان ارتودنسی با بریس ها قرار می گیرند، می خواهند که هر چه سریع تر آنها را نصب کنند و بردارند. با این حال، باور کنید یا خیر، برخی از کودکان و نوجوانان متقاعد شده اند که استفاده از بریس ها نوعی مد است. در نتیجه، برخی از نوجوانان برای مدت زمان خیلی طولانی از بریس استفاده می کنند یا حتی زمانی که واقعاً به آنها نیازی ندارند، آنها را دریافت می کنند. چه بریس فلزی سنتی داشته باشید، چه بریس شفاف یا بریس سرامیکی، این یک نگرانی بجا است که باید داشته باشید زیرا نگه داشتن آنها برای مدتی طولانی تر از زمان لازم می تواند تأثیر منفی بر سلامت دهان و دندان های شما داشته باشد. ارتودنتیست ها با کمال میل شما را در خصوص مزایا و معایب استفاده از بریس راهنمایی می کنند.

بریس ها و مشکلات بهداشتی

گرچه بریس ها در قرار دادن دندان ها در یک راستا بسیار موثر هستند، اما برخی از مسائل بهداشتی دهان و دندان وجود دارند که آنها ایجاد می کنند. حتی برای افرادی که به آنها نیاز دارند، مشکل بزرگ بریس ها درست مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است. اغلب مسئله این است که ذرات غذا معمولاً بین براکت ها و سیم ها گیر می کنند، بنابراین بهداشت دهان و دندان و تمیز کردن دندان ها را کمی دشوارتر می کند. اگر نتوانید بین دندان های خود را به درستی پاکسازی کنید، به پلاک ها فرصتی برای ایجاد شدن می دهید، پس از آن، در نهایت پلاک ها به تارتار تبدیل می شوند و تنها دندانپزشک می تواند آن را از بین ببرد. پلاک یک لایه نازک باکتری است که روی سطح دندان های شما تشکیل می شود، پلاک را می توان با صحیح مسواک زدن پاک کرد اما تارتار دندان قابل برطرف شدن نیست. انباشته شدن تارتار می تواند به سرعت منجر به بروز بیماری لثه شود. افزایش خطر ابتلا به بیماری لثه به هیچ عنوان ارزش تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن دوستان خود را ندارد.

خطرات ارتودنسی طولانی مدت

خطرات ارتودنسی طولانی مدت

خطرات مکانیکی و فیزیکی بریس ها

علاوه بر این، زمانی که بریس ها برای مدت طولانی استفاده می شوند، این احتمال وجود دارد که باعث بروز آسیب عصبی شود. ارتودنتیست هایی که به درستی آموزش دیده اند می دانند که چگونه مراقب این موضوع باشند. اگر ارتودنتیست به شما اجازه می دهد برای مدت زمانی طولانی تر از زمان لازم از بریس های خود استفاده کنید، به احتمال زیاد به درستی آموزش ندیده است. و درست مانند هر چیز دیگری، به مرور زمان، هر چه مدت طولانی تری از بریس استفاده کنید، احتمال آسیب رساندن به آنها بیشتر خواهد شد. سیم هایی که می شکنند و براکت هایی که شل می شوند می توانند موجب بروز خطرات جدی برای سلامتی، از جمله خفگی، شوند. به منظور رعایت بهداشت دهان و دندان هنگام استفاده از بریس، توصیه می شود که هر شش ماه یک مرتبه برای معاینه تخصصی دندانپزشکی و پاکسازی بهداشتی به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

خطرات ارتودنسی طولانی مدت

خطرات ارتودنسی طولانی مدت

استثناء برای برداشتن بریس ها بدون رسیدن به پایان درمان

لحظه ای که تصمیم می گیرید برای صاف کردن دندان های خود بریس ها را دریافت کنید، تعهد بلند مدتی را انجام می دهید. به این معنا که می توانید تا 24 ماه بریس ها را داشته باشید، که میانگین زمانی برای درمان ارتودنسی است. با این حال، زندگی پر از شگفتی است، اگر به هر دلیلی دیگر نمی توانید به ارتودنتیست خود مراجعه کنید، بهتر است بریس های خود را بردارید. اگر تصمیم دارید هیچ کاری در مورد آن انجام ندهید، به عنوان مثال، اگر به جای برداشتن بریس آنها را باقی بگذارید، می تواند عوارض جدی برای سلامتی شما داشته باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تویین بلاک؛ ابزاری برای ارتودنسی پیشگیری

بریس باید به طور منظم تنظیم شود- به طور متوسط، ارتودنتیست ها بریس بیماران خود را هر 6 تا 8 هفته یک مرتبه تنظیم و سفت می کنند. این کار آنها را قادر می سازد تا هر مرحله از حرکت را برنامه ریزی کنند و با هر بار مزاجعه تنظیمات لازم را انجام دهند. بنابراین، اگر به طور ناگهانی مراجعه به ارتودنتیست خود را متوقف کنید، دندان های شما ظرف مدت 2 تا 3 ماه از حرکت باز خواهند ایستاد. پس از آن زمان، تقریبا هیچ حرکتی رخ نخواهد داد. بدون راهنمایی و کمک ارتودنتیست، تأثیر منفی بریس هایی که برای مدت طولانی روی دندان ها قرار گرفته اند، روی سلامت دهان و دندان ها آغاز خواهد شد.

خطرات ارتودنسی طولانی مدت

خطرات ارتودنسی طولانی مدت

براکت ها پلاک را جذب می کنند از آنجا که براکت ها و سیم ها مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را دشوارتر می کنند، پلاک می تواند در طی یک دوره زمانی در اطراف آنها انباشته شود. با راهنمایی و کمک ارتودنتیست، این مشکل قبل از تبدیل شدن به یک مسئله جدی، قابل تشخیص و برطرف شدن است. با این حال، اگر مراجعه به ارتودنتیست خود را متوقف کنید، دیگر از نظرات حرفه ای هر 6 تا 8 هفته یک مرتبه بهره مند نخواهید شد.

علاوه بر این، ارتودنتیست ها در طول دوره درمان بیمار اغلب براکت ها را تنظیم می کنند. این تنظیمات همچنین به دور نگه داشتن پلاک ها کمک می کند. اگر براکت ها سال ها در جای خود باقی بمانند، پلاک ها می توانند در مکان هایی ایجاد شوند که دسترسی به آنها دشوار است، در نتیجه در نهایت منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  فرنوم و جراحی فرنکتومی

برخی از براکت ها ممکن است بعداً لق شوند در شرایط عادی، زمانی که براکت لق می شود، ارتودنتیست آن را مجدداً وصل می کند. با این حال، اگر دیگر به ارتودنتیست خود مراجعه نکنید، براکت های شما به تدریج لق خواهند شد. این نه تنها خوشایند نیست، بلکه به دندان ها نیز آسیب می رساند، زیرا ماهیت ساینده چسب باعث جذب پلاک می شود.

برداشتن براکت ها بهترین گزینه است بزرگترین مشکل سال های سال باقی ماندن براکت یا براکت ها آسیبی است که در نتیجه پلاک دندان به دندان ها وارد می شود. اگر در بهداشت دهان و دندان خود دقت زیادی نداشته باشید، در نهایت دندان های شما شروع به پوسیده شدن خواهند کرد.

همچنین ممکن است باکتری ها شروع به حمله به بافت لثه کنند که منجر به بیماری لثه خواهد شد بیماری لثه به بافت لثه، الیاف های پریودنتال (الیاف هایی که دندان ها را در جای خود نگه می دارند) و استخوانی که دندان ها را احاطه کرده است حمله می کند. هنگامی که یک بیمار قادر به ادامه درمان نیست، حذف فوری بریس ها امن ترین گزینه است. بیمار هر جا که باشد، ممکن است بتواند یک ارتودنتیست پیدا کند که با پرداخت هزینه ای ناچیز، بریس او را برداد. این کار از بروز هرگونه آسیب در نتیجه پلاک جلوگیری خواهد کرد.

اگر به فکر درمان با بریس ها برای خود یا شخصی هستید که می شناسید، با یک مشاوره رایگان می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید و به پاسخ پرسش های خود دست یابید!

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ورزش کردن در طول درمان ارتودنسی