تغییر حالت لب و دندان ها بعد از ارتودنسی

براکت ها (بریس ها) و دیگر مراقبت های ارتودنتیک می توانند بخش مهمی از مسیر به سوی لبخند و دهانی سالم باشند. اگر دندان های شما خیلی فشرده و نامرتب باشند، ممکن است منجر به بروز مشکلاتی برای اعتماد به نفس، حرف زدن، غذا خوردن، و انجام دیگر فعالیت های روزمره شود. متأسفانه، بسیاری از افراد فکر می کنند خیلی راحت می توانند برای دریافت بریس های ارتودنسی اقدام کنند و تنها ظرف چند ماه درمان آنها به پایان برسد.

در حقیقت، بریس ها تنها درمانی نسیتند که اکثر ارتودنتیست ها توصیه می کنند، زیرا ابزارهای دیگری نیز نیاز هستند مانند ریتینرها و فضا دهنده ها تا دندان ها به درستی صاف و یکدست شوند. علاوه بر این، مواجه شدن با وضعیت فلر شدگی دندان ها پس از برداشته شدن براکت های ارتودنسی از روی دندان ها اصلاً غیر عادی نیست. برای آنکه بدانید فلر شدن دندان ها پس از بریس ها چگونه باید اصلاح شود، لازم است در مورد گزینه های موجود با ارتودنتیست خود صحبت کنید.

جلو آمدن دندان ها بعد از ارتودنسی

گاهی اوقات پس از برداشتن براکت های ارتودنسی فلر شدگی دندان ها اتفاق می افتد. وقتی لبخند می زنید، احتمالاً متوجه می شوید که دندان های شما مقداری متمایل رو به جلو هستند، که باعث می شود دندان ها فلر شده به نظر برسند. برخی افراد فکر می کنند دندان های آنها مقداری جلوتر از حالت طبیعی هستند. با این حال، داشتن دندان های فلر شده پس از برداشتن بریس های ارتودنسی، به میزان باور نکردنی معمول و عادی است.

جلو زدگی دندان پس از ارتودنسی

جلو زدگی دندان پس از ارتودنسی

آیا براکت ها موجب جلو آمدن دندان ها می شوند؟

بریس ها فشار زیادی به دندان ها وارد می کنند تا آنها را به وضعیتی صاف و یکدست تر نزدیک کنند. به همین دلیل، این احتمال وجود دارد که دندان ها تنها با هم زمانی حرکت کنند که بریس ها استفاده می شوند اما رو به جلو نیز حرکت می کنند. این همان چیزی است که باعث می شود دندان ها فلر شده به نظر برسند ، اما مراقبت آنها از آنچه تصور می کنید خیلی ساده تر است. تعداد زیادی از افراد فکر می کنند، “آیا فلر شدن دندان ها پس از برداشتن براکت ها عادی است؟” راحت ترین پاسخ این است، آری، فلر شدن دندان ها پس از برداشتن بریس های ارتودنسی عادی است، اما چیزی نیست که مجبور باشید با آن زندگی کنید. در همان درمان ارتودنسی که با آن دندان های خود را درمان کرده اید، روش هایی برای اصلاح فلر شدگی دندان ها وجود دارد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تورم لثه ها در ارتودنسی

آیا جلو آمدن دندان ها پس از برداشتن براکت ها عادی است؟

فلر شدن دندان ها بسیار عادی تر از چیزی است که شما تصور کنید. اکثر افراد با این تصور به سراغ درمان های ارتودنتیک می روند که تنها از آنجا که آنها در حال دریافت بریس های ارتودنسی هستند، قرار است دندان های آنها صاف و یکدست، زیبا و عاری از هر گونه نواقص هر چند جزئی شوند. اما این واقعیت ندارد. حتی پس از برداشتن براکت ها، لازم خواهد بود دیگر ابزارهای ارتودنسی استفاده شوند تا فلر شدگی دندان ها اصلاح شود و لبخند شما بدون هیچ نگرانی از اینکه دندان های شما چگونه به نظر خواهند رسید، به یک لبخند کاملاً عادی تبدیل شود.

این مشکل چگونه درمان می شود؟

اکثر متخصصان ارتودنسی در حقیقت به این دلیل برای شما ریتینر نصب می کنند تا از شر فلر شدگی که در حال حاضر وجود دارد رها شوید. ریتینر کاری فوق العاده انجام خواهد داد و با فشار دندان ها را به جای درست خود باز خواهد گرداند تا دچار فلر شدگی نشوند و باعث نشوند شما احساس بدی نسبت به لبخند خود پیدا کنید. درست به این دلیل که براکت های شما برداشته شده اند و ارتودنتیست شما در حال کار گذاشتن یک ریتینر است، به این معنا نیست که کار درمان ارتودنسی شما به اتمام رسیده است. در حقیقت، ممکن است لازم باشد چند ماه به عقب برگردید تا ریتینر تنظیم شود قبل از آنکه بالأخره بتوانید با اطمینان لبخند بزنید.

جلو زدگی دندان پس از ارتودنسی

جلو زدگی دندان پس از ارتودنسی

اصلاح جلو زدگی دندان ها پس از ارتودنسی چه مدت طول می کشد؟

اگر به این فکر می کنید که اصلاح فلر شدگی دندان ها پس از بریس ها چه مدت طول می کشد، این کاملاً به نیازهای و ملزومات منحصر بفرد خود شما بستگی دارد. برای مثال، برخی افراد براکت های خود را بیرون می آورند و هیچ فلر شدگی را تجربه نمی کنند، بنابراین، آنها نیاز نیست نگران نیاز به چند ماه تنظیم دیگر باشند. با این حال، چند ماه یک مرتبه بازگشتن به مطب برای تنظیم مجدد ریتینر کاملاً عادی است و این کار به سرعت و با راحتی می تواند دندان های فلر شده را تحت کنترل قرار دهد. به این معنا که، لازم است برای تنظیم ریتینر خود چند وقت یک مرتبه به ارتودنتیست مراجعه کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  عادات بدی که می توانند به دندان های شما آسیب بزنند!

همکاری کردن با ارتودنتیست

کاملاً ضروری است که هنگام تحت کنترل درآوردن فلر شدگی دندان ها با ارتودنتیست همکاری کنید. شاید بسیاری افراد تلاش کنند روش مراقبتی خاص خود را در منزل پیش ببرند، اما شاید باور نکنید این کار چقدر خطرناک است و می تواند منجر به بروز مشکلات متعددی شود. یا اینکه، افراد زیادی بریس ها را دریافت می کنند، آنها را بر می دارند، اولین ریتینر خود را دریافت می کنند، و هرگز برای تنظیم آن نزد ارتودنتیست باز نمی گردند. بعد از مدتی، علیرغم همه درمان های ارتودنسی انجام شده، آنها احساس بدی نسبت به لبخند خود پیدا می کنند و ممکن است مجبور شوند در آینده مجدداً از براکت های ارتودنسی استفاده کنند، که می تواند آزار دهنده و ناامید کننده باشد.

چه انتظاری باید داشت؟

مهم است انتظار نداشته باشید پس از برداشته شدن بریس های ارتودنسی لبخندی بی نقص داشته باشید. بریس ها به سادگی دندان ها را صاف می کنند و با آنها از شر دندان های فشرده و نامرتب و کج رها می شوید، اما وقتی نوبت به بازگرداندن دندان ها به جای قبل خود می رسد، آنها کاری نمی توانند انجام دهند و حتی می توانند موجب بروز لکه روی دندان ها و مشکلات دیگر برای خود دندان ها شوند. به همین دلیل مهم است انتظار داشته باشید به مدت چند ماه پس از برداشتن براکت ها، هنوز چند مرتبه ای به ارتودنتیست مراجعه کنید.

چرا با این تفاصیر هنوز هم براکت ها گزینه ای فوق العاده هستند؟

به این دلیل که بریس ها باعث می شوند دندان های شما فلر شده به نظر برسند، اصلاً دلیل خوبی برای کنار گذاشتن درمان ارتودنسی نیست. در اکثر موارد، اکثر بیماران پس از برداشتن بریس ها از لبخند خود راضی هستند زیرا بریس ها می توانند انواع مختلف مشکلات ارتودنتیک را اصلاح نمایند که برای شما تبدیل به مشکل اساسی شده اند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  اهمیت و نحوه تمیز کردن زبان

وقتی تصمیم خود را برای انجام درمان ارتودنسی می گیرید، لازم است با یک ارتودنتیست مجرب مشورت نمایید. وقتی درمان ارتودنسی خود را آغاز کردید، بهتر است روند بهبود لبخند خود را نظاره کنید.