تصمیم گیری در مورد هر طرح درمان پزشکی می تواند استرس زا باشد. هنگام روبرو شدن با مشکلات دندانی، گزینه ها می توانند گیج کننده باشند. هنگامی که فردی دندان یا چند دندان خود را از دست می دهد، آنها نیاز به اطلاعات دارند تا بتوانند گزینه های خود را کاملاً درک کنند. ایمپلنت های دندانی یک روزه یا فوری، به انتخاب ارجح برای بیمارانی تبدیل شده اند که به دنبال راهکارهایی برای جایگزینی فوری دندان هستند.

چرا ایمپلنت های دندانی دائمی؟

در گذشته پروتزها تنها گزینه موجود برای جایگزینی دندان های از دست رفته بودند. امروزه ایمپلنت های دندانی به محبوب ترین راه حل تبدیل شده اند. ایمپلنت های دندانی جایگزینی راحت برای دست دندان های کامل و دیگر بریج های دندانی متحرک فراهم آورده اند. ایمپلنت ها راحت تر هستند و مزایای بیشتری دارند، از جمله احیاء کانتور صورت.

ایمپلنت ها به طور مستقیم داخل فک قرار داده می شوند. سپس می توان یک بریج روی آن متصل کرد تا به یک تناسب کامل دست یافت. این فرآیند، مشکلات مربوط به پروتز های دندانی را از جمله قرارگیری ضعیف، لغزش، ظاهر ناخوشایند، محدودیت های جویدن و حساسیت را از بین می برد. ثابت شده است که جراحی ایمپلنت بسیار موفق بوده است و اکثر بیماران به خوبی تحمل آن را دارند.

پیشرفت در فناوری ایمپلنت باعث شده است این روش به یک فرایند معمول تبدیل شود. درمان مقرون به صرفه است و با ایمپلنت های دندانی یک روزه یا فوری می تواند در یک روز انجام شود. ایمپلنت های دندانی یک روزه، علاوه بر قابل پرداخت بودن هزینه های آنها، مراقبت های طولانی مدت دندانی برای ایمپلنت ها، هزینه های چسب ها و مواد مخصوص پاکسازی را از بین می برد. بیماران با انتخاب ایمپلنت های دندانی می توانند به یک روتین معمول مراقبت از دندان ها بازگردند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ورزش کردن در طول درمان ارتودنسی

ایمپلنت های دائمی می توانند برای جایگزینی تک دندان ها نیز استفاده شوند و دندان های سالم موجود را تحت تأثیر قرار ندهند. ایمپلنت های دندانی یک لبخند کامل و طبیعی خلق می کنند یا می توانند در کنار دندان های سالم قرار بگیرند. ایمپلنت های دندانی بعلاوه می توانند به جای دست دندان های کامل برای جایگزینی کل دندان ها استفاده شوند. علاوه بر این، ایمپلنت ها جایگزین ریشه های آسیب دیده و شکاف های داخل استخوان تخریب شده در نتیجه از دست رفتن دندان می شوند.

 ایمپلنت دندانی یک روزه یا فوری

ایمپلنت دندانی یک روزه یا فوری

چرا ایمپلنت دندانی یک روزه یا فوری

همانطور که در بالا اشاره شد، با ایمپلنت های دندانی یک روزه کل فرایند را می توان یک روزه تکمیل کرد. ریکاوری تقریباً فوری است. نتایج یک بار مراجعه عبارتند از دندان های دائمی که ظاهر، احساس، و عملکردی درست مانند دندان های واقعی دارند.

ایمپلنت های دندانی یک روزه، خواه برای جایگزینی یک دندان استفاده شوند یا چند دندان، یکی از کم تهاجمی ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه های در دسترس هستند. این روش نتایج را فوری ارائه می دهد و با احیاء عملکرد و ظاهر دندان ها، اعتماد به نفس و ظاهر زیبای لبخند فرد را به او باز می گرداند. در حال حاضر، انجام این فرایند تنها در یک بار مراجعه، در حال گسترش یافتن در بسیاری از مطب های دندانپزشکی است.

در فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی، پیچ های تیتانیومی که “ایمپلنت” نامیده می شوند، داخل استخوان فک قرار می گیرند. سپس به طور سنتی در مراجعه دوم، یک بریج یا روکش های تکی روی ایمپلنت متصل می شوند. ایمپلنت های دندانی یک روزه در یک فرایند یک روزه انجام می شوند؛ نتایج فوری.

برای کاشت ایمپلنت های دندانی در یک روز مزایای بسیار و چند معایب وجود دارد. اجازه دهید جوانب مثبت و منفی این روش را توضیح دهیم.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  اهمیت و نحوه نخ دندان کشیدن در درمان ارتودنسی

مزایای ایمپلنت های دندانی یک روزه

  • نتایج فوری تنها در یک جلسه مراجعه
  • ظاهر و احساسی درست مانند دندان های طبیعی
  • بازیابی کانتور صورت
  • کاهش چین و چروک های ناشی از فرو ریختن صورت به دلیل تحلیل استخوان
  • از بین رفتن هر گونه لغزش به دلیل متصل شدن دندان ها به فک
  • از بین رفتن حساسیت به گرما و سرما
  • از نظر فیزیکی کمتر به استخوان و بافت اطراف آسیب می رساند
  • بدون نیاز به هر گونه جراحی فلپ پریودنتال تهاجمی
  • عدم نیاز به پیوند استخوان
  • کاهش ناراحتی بیمار
  • راحتی کل فرایند تنها در یک جلسه
  • وقفه کمتر در فعالیت های روزمره
  • زمان ریکاوری کمتر، اغلب ریکاوری در همان روز
  • عوارض کمتر
  • درمان مقرون به صرفه تر و مراقبت طولانی مدت
  • یک راه حل دائمی که یک عمر دوام دارد
 ایمپلنت دندانی یک روزه یا فوری

ایمپلنت دندانی یک روزه یا فوری

خطرات ایمپلنت های دندانی یک روزه

خطرات همراه با ایمپلنت های دندانی یک روزه بسیار جزئی هستند. بزرگ ترین نگرانی در مورد هر فرایند کاشت ایمپلنت، اسئواینتگریشن osseointegration  است. اسئواینتگریشن به فرآیند طبیعی جوش خوردن ایمپلنت ها با فک گفته می شود. این فرایند می تواند سه تا شش ماه طول بکشد تا جوش خوردن کامل صورت بگیرد.

حتی اگر بلافاصله یک روکش روی ایمپلنت قرار بگیرد، مانند فرایند یک روزه، موفقیت فرایند به جوش خوردن صحیح ایمپلنت به استخوان بستگی دارد. حتی اندکی جابجایی می تواند منجر به بروز عوارض در روند بهبود شود. استخوان بدن در اطراف سطح تیتانیوم هر ایمپلنت شکل می گیرد. ایمپلنت ها باید به صورت خاصی قرار داده شوند تا در طول روند بهبود آنها را ثابت و بی حرکت نگه دارد.

ایمپلنت های دندانی یک روزه نتایج فوری ارائه می دهند، اما برای موفقیت آمیز بودن این فرایند در دراز مدت باید اسئواینتگریشن صورت بگیرد. جوش خوردن دائمی با فک زمان می برد. در طول این فرایند، به شدت توصیه می شود که بیماران دستورالعمل های بهبودی را دنبال کنند.

برای موفقیت بهینه، بیماران باید تمام مراحل بهبودی که توسط متخصص دندانپزشک مشخص شده اند را دنبال کنند. به بیماران توصیه خواهد شد در طول فرآیند اسئواینتگریشن غذاهای نرم تر را انتخاب کنند. گاز زدن غذاهای سفت ممکن است باعث جابجا شدن ایمپلنت ها شود و تا زمان بهبودی و جوش خوردن کامل باید از آن اجتناب شود. سیگار کشیدن بعلاوه برای بهبودی مضر است و توصیه نمی شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  علل شکست یا ریلپس درمان ارتودنسی

هنگامی که اجازه داده می شود ایمپلنت ها به درستی جوش بخورند، هیچ لغزش یا حرکت بریج یا ایمپلنت تکی وجود نخواهد داشت. در نهایت، این اسئواینتگریشن به طور کامل در دست مسئول بیمار است. موفقیت عمر طولانی مدت این روش به دقت و صبر بیمار بستگی دارد. عدم دنبال کردن دستورالعمل های داده شده توسط دندانپزشک شما می تواند منجر به جابجا شدن ایمپلنت ها شود که باعث عدم قرار گیری راحت تر یا بروز مشکلات شدیدتر می شود.

معایب ایمپلنت های دندانی یک روزه

  • بالاتر رفتن خطر حرکت ایمپلنت
  • صبر در طول اسئواینتگریشن برای اطمینان از موفقیت درمان
  • خطر بروز عفونت
  • بیمارانی که دندان قروچه می کنند ممکن است باعث فرسایش زود هنگام جایگزین ها شوند
  • توصیه به ترک کردن سیگار
 ایمپلنت دندانی یک روزه یا فوری

ایمپلنت دندانی یک روزه یا فوری

راه حل خود را انتخاب کنید

پس از خواندن این مطلب، ممکن است بخواهید قبل از تصمیم گیری کمی بیشتر تحقیق کنید. شما می توانید با تماس گرفتن با دندانپزشک خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. ما بر این باوریم که تحقیقات شما ثابت خواهند کرد که دیگر هیچ دلیلی برای تحمل ناراحتی های همراه با دندان های مصنوعی ناراحت کننده وجود ندارد که لذت های ساده زندگی را محدود می کنند. ثابت شده است که ایمپلنت های دندانی یک راه حل بسیار موفق برای از دست دادن دندان هستند.

ایمپلنت های دندانی یک روزه نتایج فوری را ارائه می دهند. بیماران دیگر نباید نگران شکاف میان لبخند خود باشند. عادات خوردن و صحبت کردن می توانند به سرعت بازسازی شوند. این ارتقاء بزرگی در اعتماد به نفس و شیوه زندگی ایجاد می کند. اگر ایمپلنت های دندانی یک روزه پاسخی برای شما هستند، وقت آن است که روند را آغاز کنید و برای مشاوره رایگان مراجعه کنید.