اگر به دنبال راهی برای بهبود لبخند خود هستید، گزینه های متعددی در اختیار شما قرار دارند. آخرین گزینه برای زیباتر کردن لبخند شما اسنپ آن اسمایل است. در حقیقت، تصاویر مربوط به اسنپ آن اسمایل در سراسر فضای مجازی و اینترنت دست به دست می چرخد، اما آیا واقعاً ارزش هزینه کردن دارند؟ قبل از آنکه  به سراغ آنها بروید، اجازه دهید کمی عمیق تر در مورد آنها برای شما توضیح دهیم.

اسنپ آن اسمایل چیست؟

اسنپ آن اسمایل ها ابزارهای زیبایی نسبتاً جدیدی هستند که برای پنهان کردن لکه های روی دندان ها، لب پر شدگی، و دیگر ایرادهای ظاهری استفاده می شوند. این دندان ها پروتز مصنوعی نیستند، ترمیم دندانی (مانند روکش یا بریج) هم نیستند. در حقیقت، اسنپ آن اسمایل ها نوعی دندان زیبا هستند که در منزل روی دندان ها قرار می گیرند. به آنها به عنوان ونیرهای پلاستیکی متحرک نگاه کنید. آنها به این شکل عمل می کنند:

  • سفارش دهی: اسنپ آن اسمایل ها حتی از وب سایت ها نیز قابل خریداری هستند.
  • نحوه قرار گیری: کافی است دندان های جدید خود را اندکی داخل آب داغ قرار دهید؛ این کار موجب نرم شدن پلاستیک آنها می شود. دندان های نرم شده را روی دندان های طبیعی خود قرار دهید.
  • اجازه دهید دندان اسنپ شما سفت شود. پلاستیک با سرد شدن سفت می شود و یک دست دندان سفارشی برای شما خلق می کند.
  • این مراحل را مجدداً انجام دهید. اگر از نتایج راضی نیستید، می توانید دندان آنها را مجدداً گرم کنید و روی دندان ها قرار دهید. این کار را حداکثر می توانید یک یا دو مرتبه دیگر انجام دهید.
اسنپ آن اسمایل

اسنپ آن اسمایل

مزایای اسنپ آن اسمایل ها

بخش جذاب و فریبنده اسنپ آن اسمایل ها این است که آنها می توانند به ارزانی و به راحتی در منزل خود شما استفاده شوند. دلایل دیگری که افراد ممکن است انتخاب کنند از اسنپ آن اسمایل ها استفاده کنند عبارتند از:

  • لکه های دندان ها را به سرعت پنهان می کند.
  • ارزان قیمت هستند.
  • می توانند به شکل امتحانی استفاده شوند برای اینکه ونیرها چگونه خواهند بود.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  انواع آسیب های دندانی

معایب اسنپ آن اسمایل

یکی از بزرگترین معایب دندان های اسنپ آن اسمایل این است که آنها تنظیم شده نیستند. برخی از آنها به صورت سفارشی ساخته شده اند، اما اکثر آنها به صورت آماده و یک اندازه ساخته می شوند. شاید قبل از آنکه اقدام به خرید آنها کنید، گفتن اینکه کیفیت آنها چگونه خواهد بود، دشوار باشد. نخستین مرحله قرار گیری می تواند بسیار دشوار باشد، و برخی از استفاده کنندگان گزارش داده اند که برداشتن آنها برای نخستین بار می تواند بسیار دشوار باشد. از آنجا که ممکن است اسنپ آن اسمایل به خوبی روی دندان ها قرار نگیرد، ممکن است در حرف زدن با آنها مشکل داشته باشید. به خاطر داشته باشید که، هیچ ماده چسبنده ای وجود ندارد، بنابراین اگر روی دندان های شما قرار بگیرند، تأثیری روی حرف زدن شما نخواهند داشت.

معایب دیگری نیز برای اسنپ آن اسمایل ها وجود دارد که عبارتند از:

  • ممکن است آنها به سختی احساس قرار گیری صحیح یا راحتی بوجود بیاورند.
  • زمان بر هستند: نه تنها استفاده کنندگان از آنها تا زمانی که آنها سفت می شوند باید صبور باشند، بلکه احتمالاً لازم است آنها لثه ها را پوشش دهند. البته برخی افراد نیاز دارند دندان های نیش آنها تراش داده شوند، برخی دیگر نیز نیاز به جراحی افزایش طول تاج دندان دارند.
  • کیفیت پایین: ممکن است آنها به مرور زمان ساییده شوند. (آنها را با ونیرهایی مقایسه کنید که با بهداشت خوب دهانی 15 تا 20 سال دوام می آورند!)
  • به طور کلی، گذاشتن و درآوردن اسنپ آن ها ممکن است بسیار دشوار باشد.
  • نوشیدنی های داغ باید محدود شوند: شما نمی توانید مایعات داغ بنوشید زیرا گرمای آنها موجب نرم شدن اسنپ آن اسمایل شما خواهد شد (همان اتفاقی که طی قرار گیری آنها روی دندان ها برای نخستین مرتبه رخ می دهد. متأسفانه، به این معناست که در ملاقات هایی که از اسنپ آن اسمایل استفاده می کنید، باید با قهوه داغ خداحافظی کنید.
  • غذاهای شما محدود خواهند شد: تا زمانی که اسنپ آن اسمایل روی دندان های شما قرار دارد نمی توانید یک دسته غذاها را بخورید.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ورزش کردن در طول درمان ارتودنسی

از آنجا که شما با اسنپ آن اسمایل ها نمی توانید مایعات یا غذاهای داغ بخورید، این پرسش به ذهن خطور می کند که در حقیقت چه زمان هایی باید از آنها استفاده کرد؟ احتمالاً، افرادی که این دندان ها را می خرند دوست دارند آنها را بپوشند تا طی قرار ملاقات و حوادث اجتماعی اعتماد به نفس آنها بالا برود، اما خارج کردن اسنپ آن اسمایل هنگام صرف غذا، احتمالاً راهکاری نیست که شما به دنبال آن بودید.

علاوه بر معایبی که در اینجا فهرست شدند، اسنپ آن اسمایل معایب دیگری نیز دارد که روی سلامت شما تأثیر می گذارند.

  • بالا رفتن خطر تشکیل پلاک های دندانی: به خاطر فاصله ای که بین اسنپ آن اسمایل و دندان های طبیعی شما وجود دارد، پلاک ها می توانند روی دندان های طبیعی شما تشکیل شوند.
  • بالا رفتن خطر پوسیدگی دندان ها: از آنجا که بزاق دهان شما به سرعت باکتری ها را از بین نمی برد، خطر پوسیدگی دندان ها نیز افزایش پیدا می کند. همه باکتری هایی که بین دندان های طبیعی و اسنپ آن اسمایل شما انباشته می شود، دستور العملی برای یک فاجعه است.
اسنپ آن اسمایل

اسنپ آن اسمایل

جایگزین های اسنپ آن اسمایل ها

گرچه اسنپ آن اسمایل ها گزینه ای ایده آل نیستند، اما می توانند به رویای شما برای داشتن لبخندی زیبا جامه عمل بپوشانید. دندانپزشکی زیبایی راهی بی خطر برای بهبود لبخند به شما ارائه می دهد.

  • سفید کردن تخصصی دندان ها: درمان هایی که در مطب انجام می شوند کمتر از یک ساعت طول می کشند. تری های تخصصی که که دندانپزشک به شما می دهد سریع تر از کیت های OTC دندان های شما را سفید می کنند.
  • ونیر: پوسته های نازکی هستند که به صورت دائمی به دندان های طبیعی متصل می شوند و رنگ، اندازه، و شکل دندان های شما را تغییر می دهند. آنها قادرند مشکلات جزئی زیبایی مانند لب پر شدگی و فواصل کوچک بین دندان ها را اصلاح کنند.
  • روکش: گرچه روکش ها می توانند ترمیمی باشند، اما ظاهر لبخند شما را نیز می تواند ارتقاء بخشد.
  • ایمپلنت: ایمپلنت ها راهکاری فوق العاده برای دندان های از دست رفته هستند زیرا آنها دائمی و محکم هستند و تمیز کردن آنها فوق العاده ساده است.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  بهترین تغذیه برای داشتن دندان هایی سالم