آیا اخیراً بریس های ارتودنسی را دریافت کرده اید و به این موضوع فکر می کنید که چه مدت نیاز به استفاده از آنها دارید؟ عوامل مختلفی وجود دارند که طول مدتی که شما باید از بریس های ارتودنسی استفاده کنید را تأثیر قرار می دهند.

طول مدت استفاده شما از بریس ها به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع بریس هایی که دارید.
  • مقدار اصلاح مورد نیاز برای دندان ها
  • سن شما
  • در صورت داشتن بریس های متحرک، مدت زمان استفاده شما از ابزار

ما در این مقاله همه این عوامل را تجزیه و تحلیل می کنیم تا بهتر بتوانید مدت زمان درمان ارتودنسی خود را پیش بینی کنید.

کوتاه ترین زمانی که می توانید بریس داشته باشید چقدر است؟

به طور میانگین، می توانید انتظار داشته باشید که یک تا دو سال طول بکشد تا درمان ارتودنسی با بریس های فلزی یا بریس های شفاف انجام شود. با این حال، زمان درمان به شخص بستگی دارد. برخی از بیماران تنها به مدت چند ماه باید از بریس های ارتودنسی استفاده کنند.

اگر اپن بایت دارید یا به اصلاح تراز فک خود نیاز دارید، به زمان درمان اضافه خواهد شد. برخی از بیماران با استفاده از بریس های سنتی به مدت کمتر از یک سال، می توانند نتیجه بگیرند.

این زمان برای همه بیماران متفاوت است.

درمان ارتودنسی برای هر بیمار متفاوت است- هیچ راه حل واحدی برای همه وجود ندارد. برای دقیق ترین مدت زمان تخمین زده شده برای زمان استفاده از بریس های خود، باید با ارتودنتیست خود صحبت کنید.

برخی از افراد باید به مدت سه سال بریس های خود را روی دندان ها باقی بگذارند. با این حال، دنبال کردن همه توصیه های دندانپزشک و ارتودنتیست به کوتاه شدن طول درمان کمک می کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نقش فلوراید در سلامت دندان ها

صاف کردن دندان ها با بریس ها چه مدت طول می کشد؟

بسته به طرح درمان و نتایج مطلوب شما، می تواند بین 3 تا 24 ماه طول بکشد. اگر مشکلات شدید همراستایی داشته باشید، زمان بیشتری طول خواهد کشید. اگر فقط مشکلات تراز جزئی داشته باشید، دستیابی به نتایج مطلوب زمان کمتری طول خواهد کشید.

بهترین راه برای پی بردن به اینکه درمان شما با بریس ها چه مدت طول خواهد کشید، صحبت کردن با ارتودنتیست است. آنها در مورد شرایط منحصر به فرد شما و اینکه درمان آن چقدر طول خواهد کشید توضیح خواهند داد. بعلاوه، اگر همه دستورالعمل های آنها را دنبال کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که حداقل زمان لازم طول خواهد کشید.

طول درمان ارتودنسی

طول درمان ارتودنسی

چرا درمان با بریس ها اینقدر طول می کشد؟

ممکن است فکر کنید که چرا انجام درمان ارتودنسی اینقدر طول می کشد. پاسخ این است که بریس ها باید به آرامی و به روشی آهسته و تدریجی دندان ها را به سمت موقعیت ایده آل خود منتقل کنند. ارتودنتیست شما به تدریج بریس ها را محکم خواهد کرد. علت این است که دندان های شما به استخوان داخل دهان شما وصل شده اند- بنابراین، هیچ راهی برای انتقال سریع و ایمن آنها به موقعیت مناسب وجود ندارد.

علاوه بر این، هنگامی که دندان های خود را به موقعیت صحیح حرکت می دهید، به دلیل لثه ها و بافت نرم، هنوز هم باید از بریس های خود استفاده کنید. براکت ها و سیم ها همه چیز را در جای خود نگه می دارند تا بافت ها سخت شوند.

علاوه بر این، به طور ایده آل برای بقیه عمر، باید در طول شب نیز یک نگهدارنده یا ریتینر استفاده کنید، زیرا پس از برداشتن بریس ها دندان های شما می توانند به عقب برگردند. با این حال، اگر هنگام استفاده از بریس ها و بعد از برداشتن آنها، دستورالعمل دندانپزشک خود را دنبال کنید، جای نگرانی نیست.

آیا می توان به مدت 6 ماه بریس استفاده کرد؟

گزینه های درمانی برای افرادی که می خواهند بریس های خود را به سرعت بردارند، در دسترس است. لبخند شش ماهه یک روش ارتودنسی ویژه است که بدون براکت عمل می کند. بسته به وضعیت سلامت دهان و دندان های شما، می توانید برای گرفتن نتایج نهایی خود طی شش ماه برنامه ریزی کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چرا ترس از دندانپزشکی اینقدر شایع است؟

برندهای زیادی هستند که وعده کوتاهی زمان درمان همراستا کردن دندان ها در خانه به مدت سه ماه را می دهند، و برای بسیاری از بیماران بزرگسال جذاب هستند. اما الاینرها به طور کلی برای اصلاح مشکلات اوربایت خفیف یا فاصله جزئی بین دندان ها مناسب تر هستند.

اگر علاقه مند به این نوع درمان هستید، برای بحث در مورد گزینه ها و هزینه های خود با ارتودنتیست خود صحبت کنید. آنها به شما اطلاع خواهند داد که آیا این درمان کوتاه مدت برای شما عملی خواهد بود یا اینکه باید به سراغ براکت های سنتی بروید. بسته به بیمار، این گزینه هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان در دسترس است.

چه چیزی روی طول درمان ارتودنسی تأثیر می گذارد؟

هر مورد ارتودنسی متفاوت است. برخی از افراد به دلیل مشکلات شدید تراز، درمان پیشرفته تری نیاز خواهند داشت، در حالی که برخی دیگر به درمان اندکی نیاز دارند. شما باید عوامل زیر را در نظر بگیرید.

انواع درمان ارتودنسی

اول از همه، نوع طرح درمانی که انتخاب می کنید، و اینکه آیا می توانید دندان ها را بدون بریس صاف کنید یا خیر، مقدار زمان لازم برای اصلاح بایت شما را مشخص خواهد کرد.

بریس های فلزی و الاینرهای شفاف

اگر بریس فلزی یا الاینر شفاف داشته باشید، چیزی بین چند ماه تا سه سال طول خواهد کشید تا درمان بایت شما را اصلاح کند. این نوع بریس ها مؤثرترین درمان ارتودنسی موجود هستند و شما برای تنظیمات منظم به ارتودنتیست خود مراجعه می کنید. علاوه بر این، اگر به اصلاح تراز شدید نیاز دارید، بریس ها سنتی ممکن است تنها گزینه شما باشند.

بریس های فلزی توانایی شما در سفید کردن دندان ها را محدود خواهند کرد، اما الاینرهای شفاف را می توان با درمان های سفید کردن دندان ترکیب کرد.

بریس های سرامیکی

اگر از بریس های سرامیکی استفاده می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که درمان شما بیشتر طول بکشد. این ماده نمی تواند به اندازه بریس های فلزی سنتی در برابر تنش مقاومت کند، باعث می شود این روند به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

بریس ها پشت دندانی

بریس های پشت دندانی منحصر بفرد هستند. آنها پشت دندان ها قرار می گیرند و توسط دیگران قابل مشاهده نیستند، که باعث می شود آنها گزینه محبوب برای افراد بزرگسالی باشند که نیاز به استفاده از بریس ها دارند. با این حال، زمان درمانی با آنها طولانی تر است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کاربردهای زیبایی لیزر در دندانپزشکی

ارتودنتیست شما با گرفتن عکس رادیوگرافی با اشعه ایکس از دندان های شما شروع می کند تا بتواند به طور دقیق تعیین کند که بریس های شما کجا باید قرار بگیرند. این روند به مراجعات بیشتری به ارتودنتیست نیاز دارد زیرا تنظیم این درمان دندانپزشکی سخت تر از گزینه های جایگزین است.

وخامت مشکل

بعد، پیچیدگی مشکل دهان شما تعیین خواهد کرد که درمان چه مدت طول خواهد کشید. اگر بایت یا فک مشکل داری داشته باشید، ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا صاحب بهترین لبخند ممکن شوید. علاوه بر این، یک فرد بزرگسال ممکن است مدت زمانی طولانی تر از یک کودک نیاز به استفاده از آنها داشته باشد، زیرا دهان آنها سفت تر و تنظیم آن دشوارتر است.

همکاری بیمار

در نهایت، اگر بیماران از دستورالعمل های متخصص دندانپزشکی پیروی کنند، می توانند انتظار داشته باشند که روند درمان را آسان تر (و سریع تر) طی کنند. هنگامی که ارتودنتیست ها همکاری کامل بیمار خود را ندارند، درمان می تواند با مشکلی روبرو شود، و باعث شود حتی بیشتر طول بکشد.

این امر بویژه می تواند در مورد الاینرهای متحرک می تواند مشکل آفرین باشد. اگر پدر و مادر هستید، اطمینان حاصل کنید که فرزند شما دستورالعمل های ارتودنتیست را دنبال می کند.

داشتن بهداشت دهان و دندان مناسب و استفاده صحیح از بندهای لاستیکی هنگام استفاده از بریس ها به شما کمک خواهد کرد.

طول درمان ارتودنسی

طول درمان ارتودنسی

نتیجه گیری

بنابراین، چه مدت باید از بریس ها استفاده کرد؟ اکنون می دانید که طول درمان به این موارد بستگی دارد:

  • دندان های شما
  • اینکه بریس ها سنتی را انتخاب کنید یا الاینرهای شفاف را
  • سن شما

کودکانی که هنوز در حال رشد هستند، بهترین پاسخ را به بریس ها می دهند، اما درمان هنوز هم برای بسیاری از بزرگسال گزینه خوبی است.

برای افرادی که هنوز مطمئن نیستند، بهتر است در قرار ملاقات بعدی با دندانپزشک خود صحبت کنند. آنها خوشحال خواهند شد که در مورد گزینه های درمان شما به شما مشاوره دهند.