آیا من می توانم با اینویزیلاین شنا کنم؟ آیا شنا کردن با بریس ها بی خطر است؟ آیا می توانم در طول درمان ارتودنسی انجام ورزش های آبی را ادامه دهم؟ اینها برخی از پرسش هایی هستند که بیماران زمانی که با نزدیک شدن به فصول گرم سال بریس های ارتودنسی را دریافت می کنند از ارتودنتیست ها می پرسند. برای کمک به شما در چند هفته آخر تابستان، ما به صورت منطقی برای شما توضیح خواهیم داد که چرا درمان ارتودنسی با شنا کردن و انجام ورزش های آبی هیچ منافاتی ندارد.

آیا می توان با وجود بریس ها روی دندان ها شنا کرد؟

البته! این فکر که ممکن است ابزار شما زنگ بزند یکی از شایعاتی است که در مورد بریس های ارتودنسی وجود دارد. بریس ها از مواد آلیاژ تیتانیوم مقاوم در برابر زنگ زدن ساخته شده اند. علاوه بر این، آنها به گونه ای طراحی شده اند که داخل دهان شما قرار داشته باشند، 24 ساعت در روز بزاق آنها را احاطه کرده باشد. از آنجا که آنها بدون هیچ مشکلی به طور مداوم درون بزاق غوطه ور هستند، همین امر در مورد شنا کردن با بریس ها نیز صادق است. آری، استخر ها حاوی مواد شیمیایی هستند، اما این مواد شیمیایی به ابزارهای شما آسیب نمی رسانند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  عوامل ژنتیکی چگونه باعث بروز مشکلات ارتودنتیک می شوند؟

آیا می توان با وجود الاینرهای اینویزیلاین داخل دهان شنا کرد؟

آری. در حال شنا کردن می توانید از اینویزیلاین ها استفاده کنید. برای تناسب کامل، ما الاینرهای اینویزیلاین شما را بر اساس یک مدل سه بعدی از دهان شما طراحی می کنیم. از آنجا که الاینرها به صورت سفارشی ساخته می شوند و به طور کامل مناسب دندان های شما ساخته شده اند، آنها در استخر یا اقیانوس بیرون نخواهند آمد. و، نیز اینکه، کلر موجود در استخر به ابزار شما آسیب نمی رساند.

اگر شما ترجیح می دهید هنگام شنا کردن اینویزیلاین داخل دهان شما نباشد، می توانید قبل از شریجه زدن داخل آب، الاینرهای خود را بیرون بیاورید. با این حال، به خاطر داشته باشید، برای کسب بهترین نتایج از  اینویزیلاین ها باید آنها را 20 تا 22 ساعت در روز بپوشید. بنابراین، اگر شما در تابستان تمام روز را در استخر سپری کنید، یا یک شناگر حرفه ای هستید که ساعت ها تمرین می کنید، بهتر است هنگامی که داخل آب هستید نیز آنها را داخل دهان خود نگه دارید.

شنا کردن با در حین ارتودنسی

شنا کردن با در حین ارتودنسی

آیا با بریس ها یا اینویزیلاین می توانم ورزش های آبی را بازی کنم؟

این که آیا شما گاهگاهی در بازی واتر پلو شرکت می کنید یا اینکه یک ورزشکار حرفه ای این بازی هستید، درمان ارتودنسی مانعی برای انجام فعالیت های تابستانی مورد علاقه شما نخواهد بود. با این حال، هنگامی که به انجام ورزش های آبی یا دیگر فعالیت هایی می پردازید که ممکن است منجر به یک ضربه به صورت شوند، ممکن است لازم باشد از یک محافظ دندان استفاده کنید. بر اساس تحقیقات منتشر شده، تا 39 درصد از آسیب های دندانی، هنگام انجام ورزش ها رخ می دهند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تراشیدن دندان (استریپ دندان) در ارتودنسی

ضربه به دهان نه تنها شما را در معرض خطر آسیب های دندانی، از جمله لب پر شدن، شکستن یا از دست رفتن دندان قرار می دهد، بلکه اگر شما بریس داشته باشید، ابزار شما می تواند آسیب ببیند و یا داخل دهان شما را را ببرد. استفاده از محافظ، دندان های شما را از تروما محافظت می کند، بریس های شما را امن نگه می دارد، و به عنوان یک ضربه گیر بین ابزار و بافت های نرم دهان شما عمل می کند.

گرچه اینویزیلاین براکت و سیم ندارد و اگر به شما ضربه وارد شود مانند بریس ها باعث بروز آسیب نخواهد شد، ولی شما هنوز هم نیاز به استفاده از محافظ دندان خواهید داشت. شما در حال سرمایه گذاری روی لبخند خود هستید، البته، محافظت از آن مهم تر است.

بعلاوه، شکستن یا از دست دادن یک دندان می تواند تاثیر منفی روی درمان اینویزیلاین شما داشته باشد. در موارد شدید که در آن شما یک آسیب دیدگی بزرگ دارید، حتی می تواند به معنای خلق یک طرح درمان کاملاً جدید باشد، هنگامی که برای دندان های از دست رفته شما جایگزین قرار داده شده است تا هر گونه تغییرات بعدی در بایت شما محاسبه شود.

شنا کردن با در حین ارتودنسی

شنا کردن با در حین ارتودنسی

صحبت از آب و هوای گرم …

گرچه صحبت ما در مورد تابستان است، موضوع دیگری وجود دارد که باید در مورد اینویزیلاین در نظر بگیریم. الاینرهای اینویزیلاین شما از مواد ترموپلاستیک ساخته شده اند. همانطور که اشاره شد، تا آنجا که به شنا و اینویزیلاین ها مربوط می شود، مواد برای مقاومت در برابر کلر به اندازه کافی با دوام است، اما این به معنای تاب آوردن قرار گرفتن در معرض گرما نیست. به همین دلیل است که ما به بیماران خود می گوییم که الاینرهای خود را با آب گرم شستشو ندهند یا از نوشیدن نوشیدنی های داغ در حالی که آنها را داخل دهان دارند خودداری کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  دیر افتادن یا نیفتادن دندان شیری در کودکان

اگر شما الاینرهای خود را هنگام انجام ورزش های آبی یا شنا کردن بیرون می آورید، آنها را در محفظه نگهداری اینویزیلاین خود قرار دهید و سپس محفظه را در سایه قرار دهید. اجازه ندهید اینویزیلاین شما برای مدت زمان طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

هرگز الاینرهای خود را داخل ماشین داغ قرار ندهید. گرما می تواند مواد را تحت تأثیر قرار دهد و روی تناسب آنها تأثیر بگذارد. این به نوبه خود، روی توانایی آنها در جابجا کردن دندان های شما به محل مناسب تأثیر خواهد گذاشت.

نکات کلیدی:

  • شما در حالی که روی دندان های خود بریس دارید می توانید بدون هیچ خطری شنا کنید. آنها زنگ نمی زنند و کلر روی آنها تاثیر نمی گذارد.
  • شما با الاینرهای اینویزیلاین نیز می توانید شنا کنید. اگر ترجیح می دهید برای شنا کردن الاینرهای خود را خاج کنید، فقط مطمئن شوید که شما همچنان به 20 تا 22 ساعت استفاده از آنها در طول روز ادامه می دهید.
  • هنگام انجام بازی های آبی محافظ دندان استفاده کنید، چه بریس استفاده می کنید چه اینویزیلاین.
  • مراقب باشید که الاینرهای شفاف خود را برای مدت زمان طولانی در یک ماشین داغ یا در معرض نور مستقیم خورشید رها نکنید.