تقریباً به فصل تعطیلات و سفرها نزدیک می شویم و همه ما استحقاق این استراحت و تفریح را داریم! برنامه ریزی برای تعطیلات عالی برای شما و خانواده تان می تواند مشکل باشد. خواه به شهر کناری سفر کنید و چه در جستجوس مقصد جذاب جدید باشید، تفریحی و فانتزی بودن تفریح به قوت خود باقی است.

اگر شما یا فرزندتان بریس ارتودنسی دارید، ممکن است سفر رفتن به نظر دردناک و پیچیده به نظر برسد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که به خاطر وجود ابزارهای ارتودنسی داخل دهان خود، سفر خود را به تعویق بیندازید یا آن را لغو کنید؟ ناراحت نشوید، زیرا تنها چند مورد وجود دارند که لازم است در طول سفر مراقب آنها باشید. اجازه دهید شما را در مورد کارهایی که باید و نباید با بریس های ارتودنسی انجام دهید راهنمایی کنیم:

وقتی بار سفر می بندید نیازهای ارتودنسی خود را در ذهن داشته باشید.

وقتی کار بار و بندیل بستن را شروع می کنید، فقط لوازم بهداشتی و لباس های خود را برندارید. در مورد چیزهایی فکر کنید که در طول مدتی که از منزل دور هستید ممکن است برای دندان ها و بریس های خود لازم داشته باشید. یک کیت برای بریس های ارتودنسی خود تهیه کنید و تمام مدت آن را همراه داشته باشید. این به شما کمک می کند برای هر گونه موارد اورژانسی دندانی که ممکن است در میانه سفر اتفاق بیفتند آمادگی داشته باشید.

سفر رفتن در طول درمان ارتودنسی

سفر رفتن در طول درمان ارتودنسی

فهرستی از چیزهایی که می توانید و نمی توانید بخورید تهیه کنید.

یکی از بزرگترین دلایلی که ما به سفر می رویم برای غذاهای شگفت انگیزی است که منظر ما هستند. اما در صورتی که با براکت های ارتودنسی سفر می کنید، لازم است در مورد غذاهایی که می خورید خیلی مراقب باشید. آخرین چیزی که شما می خواهید با بریس ها درگیر آن شوید آسیب به براکت های ارتودنسی است. در اینجا به معرفی برخی از غذاهایی خواهیم پرداخت که در طول مدتی که با بریس های ارتودنسی در سفر هستید باید از خوردن آنها بپرهیزید.

  • از خوردن نوشیدنی های حاوی قند بپرهیزید زیرا مواد آنها می توانند به مرور زمان موجب پوسیدگی دندان ها شوند. آنها حتی می توانند باعث ایجاد لکه روی براکت های سرامیکی، الاینرهای شفاف، یا دندان های شما شوند.
  • خوراکی های جویدنی مانند نان شیرینی ها و پیتزا هر چقدر هم که دهان را آب بیندازند، باید از آنها پرهیز شود زیرا ممکن است آنها کنار بریس های شما گیر کنند و موجب شکستن براکت یا سیم کمانی شما شوند.
  • میوه ها و سبزیجات را به قطعات ریز تبدیل کنید تا جویدن آنها برای شما دشوار نباشد.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  علت و درمان رویش دندان اضافه

مراقبت های دهانی را رعایت کنید.

وقتی در حال سفر کردن با بریس ها هستید، لازم است بیشتر به مراقبت های روزمره دهانی حساس باشید. این مراقبت های عبارتند از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم پس از وعده های غذایی. از آنجا که شما اکثر روز را بیرون هستید، هر جایی که برای صرف غذا در یک رستوران یا کافه توقف کردید، یک کیت کوچک با خود به همراه داشته باشید که مسواک، خمیر دندان، و نخ دندان ارتودنسی خود را در آن گذاشته اید. پس از هر وعده غذایی دندان های خود را پاکسازی کنید . برای شستن هر گونه ذرات غذایی باقی مانده داخل دهان مقدار زیادی آب بنوشید. احتمالاً در طول مدتی که در سفر به سر می برید، به دلیل ساییده شدن بریس ها به داخل دهان ممکن است زخم های دهانی را تجربه کنید. موم ارتودنسی گزینه خوبی برای افزوده شدن به چمدان سفر شما است. اگر در طول درمان برای شما الاستیک استفاده شده است نیز باید تعداد زیادی الاستیک با خود همراه داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید روند درمان طبق برنامه پیش می رود.

سفر رفتن در طول درمان ارتودنسی

سفر رفتن در طول درمان ارتودنسی

چکاپ قبل از حرکت

قبل از آنکه به سفر بروید، ایده خوبی است که با ارتودنتیست خود مشورت کنید ببینید آیا بریس های شما نیاز به تنظیم دارند یا خیر. در صورتی که متوجه هر گونه ناراحتی شدید که بتواند روی سفر شما تأثیر بگذارد، زمان خوبی است به این مسائل بپردازید.

با الاینرهای خود سفر کنید.

ممکن است وسوسه شده باشید برای گرفتن عکس های زیبای سلفی یا خانوادگی، بدون الاینرهای خود به سفر بروید. با این حال، برای آنکه اطمینان حاصل نمایید که درمان شما در مسیر خود باقی می ماند، لازم است 22 ساعت در طول روز از الاینرهای خود استفاده کنید، حتی زمانی که در سفر به سر می برید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تویین بلاک؛ ابزاری برای ارتودنسی پیشگیری

در صورت بروز موارد اورژانسی دندانپزشکی آمادگی داشته باشید

موارد اورژانسی دندانپزشکی گاهگاهی بروز پیدا می کنند، با این حال، در شرایط اضطراری برنامه ریزی برای مراجعه اورژانسی به ارتودنتیست مهم است. یا اینکه می توانید با ارتودنتیست خود تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کند. بهتر است قبل از آن از ابزار آسیب دیده خود عکس بگیرید تا در صورت نیاز به هر طریق ممکن برای ارتودنتیست خود ارسال کنید.

سفر رفتن در طول درمان ارتودنسی

سفر رفتن در طول درمان ارتودنسی

علاوه بر این مهم است بدانید که 3 تا 5 روز پس از دریافت بریس ها ممکن است مقداری درد یا سوزش را تجربه کنید. این نوع درد معمولاً با راهکارهای خانگی و داروهای OTC مانند ایبوپروفن یا تیلنول که عموماً استفاده می شوند می تواند کنترل شود.

تعطیلات خوبی داشته باشید و خیلی نگران نباشید. تنها به خاطر داشته باشید که سفر رفتن با وجود براکت های ارتودنسی روی دندان ها تنها نیاز به مقداری مراقبت و توجه بیشتر دارد، تا درد و ناراحتی به حداقل خود برسد.

اگر قبل از سفر رفتن هر گونه پرسشی در مورد بریس های خود دارید، بهتر است به ارتودنتیست خود مراجعه کنید تا هم تنظیمات لازم را برای شما انجام دهد و هم نکاتی برای مراقبت های بهتر دهانی به شما ارائه دهد.