بیهوشی عمومی عبارت است از دادن یک دارو به بیمار تا فرد به “خواب فرو برود. معمولاً، نوعی گاز از طریق یک ماسک استنتشاق می شود. گاهی اوقات دارو از طریق تزریق وریدی (داخل رگی) وارد بدن بیمار می شود. متخصصان بیهوشی از این روش دادن دارو استفاده می کنند تا بیماران به خاطر نیاورند در طول جراحی چه اتفاقی افتاده است. گاهی اوقات ما توصیه می کنیم که برای انجام فرایندهای دندانپزشکی کودکان از بیهوشی عمومی استفاده شود.

چه زمانی بیهوشی عمومی نیاز است؟

دندانپزشکان از دستورالعمل های ملی برای انتخاب کودکانی استفاده می کنند که باید درمان آنها در بیهوشی کامل انجام شود. دلیل این امر می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • کودک شما خیلی کم سن تر از آن است که مراقبت های دندانپزشکی را درک کند یا برای انجام آنها همکاری کند (معمولاً سن ۴ سال و کمتر از آن).
  • کودک شما مراقبت های پزشکی خاصی نیاز دارد یا دیگر مشکلات عمده پزشکی را دارد.
  • تعداد زیاد حفره های دندانی باعث می شوند تحمل درمان در حالت بیداری برای کودک دشوار شود.
  • کودک شما از فرایندهای دندانپزشکی ترس زیادی دارد به گونه ای که داروهای آرامبخش برای کمک به او کافی نیستند تا ترس او برطرف شود.

پوشش بیمه های خدمات درمان دندانپزشکی

برخی از طرح های بیمه های درمانی، اما نه همه آنها، داروهای بیهوشی عمومی را برای دندانپزشکی پوشش می دهند. مهم است قبل از روز جراحی راجع به جزئیات مالی صحبت کنید.

بیهوشی عمومی دندانپزشکی کودکان

بیهوشی عمومی دندانپزشکی کودکان

جراحی دندانی- یک هفته قبل

پرستاری که با متخصص بیهوشی کار می کند یک تا سه روز قبل از جراحی با شما تماس می گیرد تا زمان دقیق مراجعه شما به مطب یا بیمارستان را به شما یادآوری کند. در این زمان، بسیار مهم است که به پرستار کودک خود بگویید آیا کودک شما در حال حاضر داروی خاصی مصرف می کند یا اخیراً بیمار بوده است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نکاتی برای حفظ بهداشت خوب دهان

لطفاً در روز جراحی تمام روز خود را خالی نگه دارید. هماهنگ کنید تا زمانی که در بیمارستان هستید شخصی دیگر مسئولیت های شما را به عهده بگیرد. بهتر است با یک فرد بزرگسال دیگر هماهنگ کنید تا هنگام بازگشت به منزل پس از فرایند دندانپزشکی کودکتان، شما را همراهی کند. باید مطمئن شوید که شما (یا فرد بزرگسال دیگری) برای مراقبت از کودک در منزل برای بقیه روز پس از جراحی در دسترس هستید.

بیهوشی عمومی دندانپزشکی کودکان

بیهوشی عمومی دندانپزشکی کودکان

جراحی دندانی- روز جراحی

بسیار مهم است که کودک شما از شب قبل از روز جراحیهیچ چیز نه بخورد نه بنوشد. کودک شما نباید هیچ دارویی مصرف کند مگر آنکه دندانپزشک او تأیید کرده باشد مصرف آن مشکلی بوجود نخواهد آورد.

  • کودک شما نباید از لنزهای تماسی، لوازم آرایشی، جواهرات، ناخن های مصنوعی یا لاک ناخن استفاده کند. باید لباس هایی به تن کند که دقیقاً اندازه او باشند و تنگ هم نباشند، البته آستین های کوتاه داشته باشند. لطفاً یک دست لباس کامل برای تعویض با خود همراه داشته باشید.
  • وقتی زمان آماده شدن برای بیهوشی عمومی فرا می رسد، شما و کودک را به اتاق مشاوره خواهند برد. متخصص بیهوشی و دندانپزشک همراه شما خواهند بود. سپس کودک به داخل اتاق جراحی برده می شود، محلی که در آنجا کودک روی یک تخت قرار داده خواهد شد. در آنجا داروی بی حسی برای کودک تزریق خواهد شد، البته در اکثر موارد دارو از طریق ماسک و استنشاق وارد بدن کودک می شود. در برخی موارد خاص، یکی از والدین همراه کودک خواهد بود تا زمانی که کودک به خواب فرو رود. حدود ۱۰ تا ۴۵ ثانیه طول می کشد تا کودک به خواب برود.
  • پس از آنکه کودک به خواب می رود، شما باید در اتاق پذیرش منتظر بمانید.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مقایسه اهداف استفاده از ایمپلنت های دندانی و ونیرها

یکی از والدین یا قیم قانونی باید برای آغاز بیهوشی حضور داشته باشند و در تمام طول جراحی باید در مطب یا بیمارستان حضور داشته باشند.

  • قبل از جراحی و پس از به خواب رفتن کودک شما، کودک روی تخت قرار داده می شود و با یک پارچه بدن او پوشش داده می شود. پس از تزریق داروی بیهوشی، ممکن است داروهای دیگری به کودک تزریق شوند که به عمل کردن داروهای بیهوشی کمک می کنند. علائم حیاتی مختلف تحت نظر قرار می گیرند. یک لوله تنفسی، معمولاً از داخل بینی کودک قرار داده می شود تا پزشک بتواند به خوبی تنفس کودک را کنترل کند.
  • پس از اتمام جراحی، کودک به اتاق ریکاوری منتقل خواهد شد. در این فاصله شما نزد کودک راهنمایی خواهید شد. پزشکان و پرستاران به شما خواهند گفت چه زمانی می توانید کودک خود را به منزل ببرید.
  • شکایت هایی که عموماً پس از جراحی های دندانپزشکی مطرح می شوند عبارتند از سوزش بینی و گلو، سرگیجه و تهوع (در صورت تکان خودن بیمار) هنگجام بیدار شدن، و کبودی در محل تزریق.
بیهوشی عمومی دندانپزشکی کودکان

بیهوشی عمومی دندانپزشکی کودکان

خطرات بیهوشی عمومی

برای استفاده از بیهوشی عمومی خطراتی وجود دارد، مخصوصاً هنگامی که کودک از سلامت کامل برخوردار نیست. مشکلات نادری که ممکن است بروز پیدا کنند عبارتند از آسیب های موقتی یا دائمی به مغز یا حتی مرگ. با این حال، بیهوشی عمومی وقتی برای کودکان سالم استفاده می شود کاملاً بی خطر است. متخصص بیهوشی با شما در مورد خطرات احتمالی که کودک شما را تهدید خواهند کرد گفتگو خواهد کرد و قبل از استفاده از این روش به همه پرسش های شما در رابطه با آن پاسخ خواهد داد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ورزش کردن در طول درمان ارتودنسی