آیا جراحی افزایش طول تاج گزینه ای ضروری است؟

افزایش طول تاج دندان مزایای مؤثر و مفید زیادی با خود به همراه دارد. این فرایند چند کاره و بسیار معمول است. اکثر افرادی که این نوع جراحی را تجربه کرده اند از نتایج آن بسیار راضی و خرسند هستند. روکش های دندانی برای پوشش دادن و نیز حمایت دندان یا دندان هایی طراحی شده اند که با مشکل مواجه شده اند.

این ابزارها شناخته شده، بسیار عادی، و یک تکنیک ترمیمی دائمی تلقی می شوند. روکش با قرار گرفتن روی دندان یا دندان های طبیعی به شکل مؤثری می تواند استحکام، ظاهر، و انسجام و یکپارچگی دندان را بهبود بخشد. بسته به وضعیت شما، شرایط دهانی تان، و البته قبل از قرار گیری روکش روی دندان ها، ممکن است جراحی دندان لازم باشد.

در فرایند آماده سازی برای ترمیم دندانی یا فرایند زیبایی، افزایش طول تاج دندان گزینه ای است که ترجیح داده می شود و موفقیت آمیز خواهد بود. این جراحی اغلب به منظور بهبود سلامت بافت لثه صورت می گیرد.

بعلاوه، در قسمت هایی که بافت اضافی لثه ها دندان ها را پوشش داده است و “لبخند لثه ای” وجود دارد، در صورتی که جراحی افزایش طول تاج دندان توسط یک دندانپزشک ماهر انجام شود، به راحتی می تواند مشکل را برطرف کند. این فرایند می تواند روی تنها یک دندان، چند دندان، یا کل خط لثه انجام شود. جراحی افزایش طول تاج دندان با تغییر شکل لثه ها یا کانتور بافت آنها و استخوان کمک می کند حجم بیشتری از ساختار دندان قابل مشاهده باشد. این جراحی با هدف اولیه خلق لبخندی انجام می شود که از نظر زیبایی خوشایندتر و رضایت بخش تر است.

جراحی افزایش طول تاج دندان

جراحی افزایش طول تاج دندان

چه زمانی باید به فکر جراحی گامی اسمایل بود؟

روکش های دندانی

به منظور ایجاد فضای بیشتر بین استخوان حمایت کننده فک و روکش دندان، می توان جراحی افزایش طول تاج دندان را انجام داد. افزایش طول تاج دندان راهکاری مؤثر و ماندگار است. بنابراین، از تأثیر منفی روکش جدید روی استخوان و بافت لثه پیشگیری می شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  خطراتی که کشیدن دندان می تواند به همراه داشته باشد

احیاء دندان آسیب دیده

وقتی دندان یا دندان های شما از زیر خط لثه شکسته شده باشند، می توان از افزایش طول تاج دندان استفاده کرد تا قسمت آسیب دیده را برای قرار گرفتن روکش روی آن آماده کرد تا ظاهر طبیعی دندان ها را بهبود داد. آسیب، پوسیدگی، و بیماری پریودنتال می توانند موجب تخریب جبران ناپذیر دندان ها شوند و به مرور زمان به سلامت دهان آسیب خواهند رساند. فرایند افزایش طول تاج دندان، بهترین عملکرد ترمیم دندانی را فراهم خواهد کرد. با این حال، بیشترین دوام و نتیجه ای که شما از آن بهره مند خواهید شد اساساً بر اساس مراقبت های خانگی شما و حفظ سلامت دهان خواهد بود.

جراحی افزایش طول تاج دندان

جراحی افزایش طول تاج دندان

کاربردهای زیبایی

برای بخشیدن ظاهری طبیعی و متعادل، و نیز بهبود زیبایی ظاهری لبخند، می توان جراحی افزایش طول تاج دندان را انجام داد. لازم است همه بافت اضافی لثه از روی دندان ها برداشته شود. این بافت اضافی می تواند باعث شود دندان های شما به طور غیر طبیعی خیلی کوتاه به نظر برسند و بعلاوه باعث شود شما مستعد عفونت پریودنتال شوید.

وقتی مقدار اندکی از ساختار دندان باقی مانده است

برای قرار گیری درست و مؤثر روکش روی دندان و بالای لثه، افزایش طول تاج دندان بهترین گزینه ممکن است. لازم است بین جایی که استخوان زیر لثه ها آغاز می شود و جایی که تاج دندان پایان می یابد یک فاصله واقعی وجود داشته باشد. در صورتی که درمان انجام نشود، این احتمال وجود دارد که درد و حساسیت شدید دندان ها و خونریزی اطراف تاج دندان اتفاق بیفتد. این اتفاق در نتیجه یک آسیب آزار دهنده رخ می دهد که نتیجه فاصله بیولوژیک است.

جراحی افزایش طول تاج دندان

جراحی افزایش طول تاج دندان

فرایند افزایش طول تاج دندان

در اکثر موارد، وقتی افزایش طول تاج دندان انجام می شود از بی حس کننده موضعی استفاده می شود. مدت زمان لازم برای این فرایند به این بستگی دارد که چه تعداد از دندان ها نیاز به درمان دارند. عامل دیگری که مهم است این است که علاوه بر برداشتن بافت لثه، آیا لازم است استخوان نیز برداشته شود یا خیر. البته، قبل از انجام فرایند باید روکش موجود برداشته شود و پس از انجام فرایند یا مجدداً نصب شود یا تعویض شود.

جراحی افزایش طول تاج دندان

جراحی افزایش طول تاج دندان

گاهی اوقات این کار تنها برای برداشتن حجم اندکی از بافت انجام می شود. بنابراین مقدار کافی از حجم دندان قابل مشاهده خواهد بود تا روی آن روکش قرار گیرد. در موارد دیگر، ممکن است لازم باشد دندانپزشک مقدار اندکی از استخوان پیرامون دندان را بتراشد. فرایند تراشیدن استخوان معمولاً با استفاده از ابزارهای دستی خاصی انجام می شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نحوه پاکسازی الاینرهای شفاف

دندانپزشک فرایند را با ایجاد چندین برش کوچک اطراف بافت نرم آغاز می کند که لثه را از دندان ها جدا می کند. این گام به دندانپزشک اجازه می دهد به راحتی به ریشه دندان و استخوان زیرین آن دسترسی داشته باشد. ضرورتاً، اگر تنها یک دندان نیاز به کانتور داشته باشد، معمولاً دندان های مجاور پنهان باقی می مانند و به گونه ای با آنها برخورد می شود که ظاهر طبیعی تری ایجاد شود.

وقتی به اندازه کافی از پوشش روی دندان برداشته شد، دندانپزشک محل برش را پاکسازی و استریل خواهد کرد. بنابراین، بلافاصله بافت لثه با استفاده از بخیه های کوچک بخیه زده خواهد شد. به دلیل تغییر وضعیت لثه ها، دندان ها ظاهر بلندتری پیدا خواهند کرد.

یک پانسمان داخل دهانی روی محل جراحی قرار خواهد گرفت که احتمال بروز عفونت به کمترین میزان ممکن خواهد رسید. در صورت لزوم، یا در صورت درخواست بیمار، دندانپزشک مسکن تجویز خواهد کرد. برای کمک به کاهش گسترش هر گونه باکتری، استفاده از دهانشویه (آنتی باکتریال) کلرهگزیدین نیز توصیه می شود. زخم ظرف دو تا سه هفته به طور کامل بهبود پیدا خواهد کرد.

جراحی افزایش طول تاج دندان

جراحی افزایش طول تاج دندان