لبخند ما یکی از نخستین چیزهایی است که وقتی با یکدیگر آشنا می شویم مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین باید درخشان باشد و نباید یک ردیف زرد به نمایش گذاشته شود، در غیر اینصورت مجبوریم لبخند خود را پنهان کنیم. سفید کردن دندان کار فوق العاده ای انجام می دهد و دندان ها را از تغییر رنگی که طی سال ها اتفاق می افتد رها می کند. ما به شما خواهیم گفت چه روش ها و چه محصولاتی برای این کار وجود دارند، زیرا گشتن به دنبال همه گزینه ها کار ساده ای نیست.

آنچه باید راجع به سفید کردن دندان ها بدانید

آنچه باید راجع به سفید کردن دندان ها بدانید

چرا دندان ها زرد می شوند؟

دندان ها ممکن است به علل مختلفی به رنگ زرد درآیند. کشیدن سیگار، نوشیدن قهوه و دیگر نوشیدنی های فاقد الکل، تنها برخی از دلایلی هستند که چرا تغییر رنگ دندان ها اتفاق می افتد. در هر صورت، مهم است که بهداشت روزانه دهان و دندان ها نادیده گرفته نشود. این اصل استفاده از نخ دندان را نیز شامل می شود. در غیر اینصورت، تغییر رنگ به عمق دندان نفوذ می کند و پس از آن، از بین بردن این رنگ زرد کار دشوارتری خواهد بود.

حتی اگر به تغذیه خود دقت کنید از غذاها و نوشیدنی های تیره نیز اجتناب کنید، دندان های شما به صورت طبیعی با افزایش سن به رنگ زرد در می آیند. واقعیت این است که دندان های ما نمی توانند به طور طبیعی سفید باشند. به گفته دندانپزشکان، دندان های سفید و عاری از هر لکه ای بلافاصله غیر طبیعی خواهند بود، وجود رگه های زرد کاملاً طبیعی است.

آنچه باید راجع به سفید کردن دندان ها بدانید

آنچه باید راجع به سفید کردن دندان ها بدانید

سفید کردن دندان ها چگونه است؟

تقریباً در همه محصولات سفید کننده دندانی که در بازار وجود دارند یکی از این مواد استفاده می شوند: هیدروژن پراکسید یا کاربامید پراکسید. هر دو ماده وقتی روی دندان ها اعمال می شوند تأثیرات مشابهی می گذارند. پراکسید به آرامی داخل سطح دندان ها، یا همان مینای دندان، نفوذ می کند. این مولکول های داخل مینای دندان که رنگ شده و تغییر رنگ داشته اند، توسط حباب های اکسیژن موجود در پراکسید شکسته می شوند. این یک روش نسبتاً مؤثر است که سال ها با موفقیت بالایی مورد استفاده قرار گرفته است.

آنچه باید راجع به سفید کردن دندان ها بدانید

آنچه باید راجع به سفید کردن دندان ها بدانید

کدام محصولات برای داشتن دندان های سفیدتر مناسب است؟

صدها محصول مختلف برای سفید کردن دندان ها در بازار وجود دارند. از تری سفارشی که دندانپزشک می تواند برای دندان های شما بسازد، تا کیت های سفید کننده دندان ها یا ژل های سفید کننده ای که مستقیماً روی دندان ها اعمال می شوند. انتخاب محصول کاملاً به شما بستگی دارد و نتایجی که می خواهید ببینید. برخی افراد می خواهند تنها به نظر دندانپزشک خود اکتفا کنند، در حالی که برخی دیگر تصمیم خود را بر مبنای تصمیماتی قرار می دهند که بر اساس ارزیابی های خود و توصیه های محصولات می گیرند. وقتی نوبت به سفید کردن دندان ها می رسد، نباید اولویت را به ارزان ترین گزینه بدهید، بلکه باید مؤثرترین محصول را انتخاب کنید. تنها گران بودن یک ژل یا کیت به این معنا نیست که نسبت به محصولات ارزان تر یا محصولات دارای یک برند خاص، نتایج بهتری در بر خواهد داشت.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا با اتصالات ارتودنسی نامرئی می توان دندان ها را سفید کرد؟

به خاطر داشته باشید که خمیر دندان های سفید کننده با خمیر دندان های مخصوص دندان های سفید متفاوت هستند. خمیر دندان های مخصوص دندان های سفید برای سفید کردن دندان ها بسیار ملایم هستند و معمولاً ما متوجه تفاوت نتیجه آنها نمی شویم. اکثر دندانپزشک ها توصیه می کنند کار خود را ابتدا با یک درمان بلیچینگ آغاز کنید و سپس از خمیر دندان برای سفید نگه داشتن استفاده کنید تا به جای تکیه کامل بر خمیر دندان، به نتایج مطلوب دست پیدا کنید.

برخی از محصولاتی که در دسترس هستند عبارتند از:

  • استریپ های سفید کننده
  • اسپلینت های سفید کننده
  • ژل های سفید کننده که با یک مسواک روی دندان ها اعمال می شوند
  • دستگاه های سفید کننده دارای LED آبی
  • پودرهای سفید کننده
  • خمیر دندان های سفید کننده (اغلب برای حفظ نتایج درمان های دیگر)
  • انجام بلیچینگ داخل مطب دندانپزشک

مقایسه هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ

از یک سو، می توانید به دندانپزشک مراجعه کنید و راجع به درمان بلیچینگ با او صحبت کنید، که برای آن مجبور خواهید بود هزینه بیشتری بپردازید. از سوی دیگر، می توانید محصولی مانند یک کیت یا ژل انتخاب کنید، که می توانید آن را به راحتی در منزل استفاده کنید. درمان دندانپزشکی، در هر صورت راهکاری نسبتاً سریع و مؤثر است. اکثر این درمان ها حدود یک ساعت طول می کشند. نتایج این درمان می تواند رنگ دندان های شما را ۳ تا ۵ درجه روشن تر کند. برای درمان هایی که در منزل انجام می شوند، باید مقداری صبورتر باشید، زیرا ممکن است نیاز باشد یک هفته از محصول استفاده کنید تا نتایج آن قابل مشاهده باشند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا اینویزیلاین می تواند به بستن فاصله بین دندان ها کمک کند؟

سخن پایانی

سفید کردن دندان ها بی شک راهی فوق العاده برای افزایش اعتماد به نفس است. گنجاندن درمان های سفید کردن دندان ها در زندگی روزانه کاری نسبتاً راحت است، زیرا برخی از آنها را می توان در طول شب و زمانی که روی تخت خواب یا کاناپه دراز کشیده اید یا هنگام تماشای تلویزیون استفاده کنید. مهم نیست کدام محصول را انتخاب می کنید، استفاده مکرر حائز اهمیت است. بعید نیست ابتدا به استفاده از محصولی علاقه مند شوید و تنها پس از چند روز، داخل قفسه باقی بماند و خاک بخورد، زیرا یا شما به طور منظم از آن استفاده نکرده اید یا نتایج آن بلافاصله پس از چند روز قابل مشاهده نبوده اند. بی شک مراجعه به دندانپزشک سریع ترین راه برای رسیدن به نتیجه است. مطمئناً دندانپزشک بهترین پیشنهاد را، متناسب با شرایط شما ارائه خواهد داد.

به خاطر داشته باشید که سفید کردن دندان ها روی پر شدگی های دندان ها، روکش ها، یا دیگر ترمیم های دندانی موثر نیست. بنابراین، اگر دندان های طبیعی خود را سفید می کنید، لکه های روی ترمیم های دندانی شما ممکن است توجه بیشتری به خود جلب کنند در نتیجه شاید لازم باشد آنها را تعویض کنید.

درخشندگی پس از سفید کردن و بلیچینگ دندان ها همیشگی نخواهد بود، مخصوصاً اگر چای، قهوه، یا دیگر نوشیدنی های رنگی استفاده می کنید که موجب لک شدن دندان ها می شوند. تنها عوارض جانبی این فرایند درمان حساسیتی است که برای مدت کوتاهی موجب آزار دندان ها و لثه ها خواهد شد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا با داشتن ونیر یا روکش دندان ارتودنسی ممکن است؟