دندانپزشکی زیبایی به مجموعه چندین فرایند مختلفی گفته می شود که موجب بهبود ظاهر و سلامت لبخند می شوند. این فرایندها می توانند ظاهر شما را تغییر دهند، اعتماد به نفس شما را بالا ببرند، و شما را از نظر فیزیکی و احساسی احیاء کنند.

دندانپزشک زیبایی چه کاری می تواند انجام دهد؟

  • تغییر دندان هایی که کدر و تیره شده اند و روی آنها لکه ایجاد شده است، به شکلی که ظاهر لبخند را نازیبا جلوه می دهند.
  • تعویض پر شدگی های قدیمی دندان ها که مضر هستند و واقعاً منجر به بروز آسیب می شوند.
  • تغییر شکل دندان هایی که کج هستند، بین آنها فاصله وجود دارد، غیر همسطح هستند یا همپوشانی دارند، با کمک ونیرها که ظاهری کاملاً طبیعی دارند.

هنر دندانپزشکی زیبایی

هنر دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی برای یک لبخند زیبا و سالم

یک لبخند زیبا و سالم به شما اعتماد به نفسی می دهد که شما از هر روز هر سال خود لذت خواهید برد. حتی یک تغییر کوچک نیز می تواند تغییر فاحشی بوجود بیاورد. هر چند زیبایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما دندانپزشک زیبایی در تلاش است هر گونه عامل بنیادی که موجب بروز مشکلات زیبایی شده است را مورد رسیدگی قرار دهد. با اصلاح مشکل از ریشه، می توان از موفقیت درمان در دراز مدت اطمینان حاصل کرد و بهترین نتایج را برای بیمار بوجود آورد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  رادیوگرافی پانورامیک دندانپزشکی

تقریباً همه افراد دوست دارند بخشی از لبخند خود را تغییر دهند. مسئله یا کجی دندان ها است، یا برجسته بودن خط لثه ها ، یا زردی رنگ دندان ها. دندانپزشکی زیبایی می تواند به همه این مشکلات بپردازد، و بیشتر این کارها را می تواند با شخصی سازی درمان ها انجام دهد که زیبایی کلی لبخند فرد را ارتقاء خواهد داد.

اگر از جزئیات لبخند خود رضایت ندارید، با مراجعه به دندانپزشک می توانید از مراقبت های زیبایی مناسب خود بهره مند شوید.

دلایلی برای مشورت با یک دندانپزشک زیبایی

هر چند هدف اصلی دندانپزشکی زیبایی بهبود ظاهر لبخند بیمار است، اما تعدادی از فرایندهای زیبایی دندانپزشکی هستند که سلامت دندان ها و نیز لثه ها را بهبود خواهند بخشید. بعلاوه، مراقبت های زیبایی دندانی می توانند اعتماد به نفس شما را بالا ببرند و به شما ظاهر جوان تری ببخشند.

انواع فرایندهای دندانپزشکی زیبایی

وقتی برای مشاوره دندانپزشکی زیبایی مراجعه می کنید، ممکن است بسته به حیطه مشکلی که دوست دارید به آن بپردازید، راجع به درمان های متعددی صحبت کنید. برخی از این فرایندها عبارتند از:

  • سفید کردن دندان ها
  • اصلاحات جزئی
  • روکش های دندان
  • ونیرها
  • کانتور لثه ها
هنر دندانپزشکی زیبایی

هنر دندانپزشکی زیبایی

لبخند جدید شما چگونه به نظر خواهد رسید؟

لبخند شما منحصر به خود شماست. بنابراین، دندانپزشک عمومی نهایت سعی خود را خواهد کرد تا لبخندی طراحی کند که به لحاظ فردی مناسب خود شما باشد. یک دسته معیارهای دقیق صورت وجود دارند که به شما کمک می کنند صاحب لبخندی شوید که متناسب با ساختار استخوان ها، سن و جنسیت شما باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تصاویر رادیوگرافی در ارتودنسی

به لطف پیشرفت هایی که در فناوری کامپیوتر صورت گرفته است، در مطب برخی دندانپزشک ها، قبل از آغاز فرایند می توانید لبخند خود پس از انجام آن را مشاهده کنید. با کمک نرم افزار تصویر سازی دیجیتال، می توان تصویر دیجیتالی لبخند کنونی را تغییر داد و لبخندی که مجدداً طراحی شده است را به نمایش گذاشت.

فناوری ها در دندانپزشکی زیبایی

فناوری مدرن یکی از اجزاء جدایی ناپذیر دندانپزشکی زیبایی است. به عنوان مثال، استفاده از دوربین های داخل دهانی به دندانپزشک اجازه می دهد دندان ها را با بزرگنمایی بیشتر و با کیفیت بالاتر روی صفحه مانیتور مشاهده کند، که منجر به تشخیص بهتر و درمان های محافظه کارانه تر خواهد شد. تصاویر رادیوگرافی دیجیتالی با اشعه ایکس، می توانند قرار گرفتن در معرض پرتوها را کاهش دهند و تصویر شفافی از دندان های شما در اختیار دندانپزشک قرار دهند. فناوری های تصویر برداری دیجیتالی به دندانپزشک اجازه می دهند لبخند جدید بیمار را قبل از آغاز درمان به او نشان دهد.

هنر دندانپزشکی زیبایی

هنر دندانپزشکی زیبایی

چه گزینه هایی در دندانپزشکی زیبایی کمک کننده هستند؟

ونیر پرسلاین

ونیرهای پرسلاین لایه های سرامیکی هستند که مستقیماً به سطح جلوی دندان ها چسبانده می شوند. آنها گزینه هایی ایده آل برای بهبود لبخند هستند و بواسطه سادگی و تنوع آنها، روز به روز به شهرت بیشتری دست پیدا می کنند. ونیرهای پرسلاین بسیار نازک وقتی به دندان ها متصل می شوند، قابل تمیز از دندان های طبیعی نیستند و در برابر قهوه، چای، یا حتی لکه های ناشی از کشیدن سیگار فوق العاده مقاوم هستند. از نظر استحکام و ظاهر نیز، شباهت بسیار زیادی به مینای سالم و سفید دندان ها دارند به گونه ای که دیگر گزینه های ترمیمی نمی توانند از آنها پیشی بگیرند.

هنر دندانپزشکی زیبایی

هنر دندانپزشکی زیبایی

جایگزینی دندان از دست رفته

بریج ها و ایمپلنت های دندانی به راحتی می توانند جایگزین یک یا چند دندان از دست رفته شوند. جایگزین کردن دندان از دست رفته می تواند به اعتماد به نفس شما بیفزاید و با کاهش فشاری که به دندان های سالم باقی مانده وارد می شود، اجازه می دهد آنها مدت بیشتری دوام داشته باشند.

هنر دندانپزشکی زیبایی

هنر دندانپزشکی زیبایی

کانتور لثه

قالب بندی زیبایی بافت لثه ها به اندازه دندان ها و کیفیت قالب بندی یک هنرمند نقاش حائز اهمیت است. کانتورینگ اساساً یک جراحی لیفت لثه ساده است اما می تواند تغییر چشمگیری در لبخند فرد ایجاد نماید. با استفاده از لیزر و بی حسی موضعی، به سرعت می توان خط لثه را تغییر شکل داد و لبخندی زیباتر خلق کرد.

هنر دندانپزشکی زیبایی

هنر دندانپزشکی زیبایی

اصلاح مشکل دندان هایی که لکه دارند

بسیاری از افراد با فرایندهای سفید کردن دندان به لبخندی سفیدتر و براق تر دست می یابند، که بی خطر، فوری و به صرفه هستند. می توان این فرایند را تنها روی دندان های بالا، پایین، یا هر دو قوس دندانی انجام داد.

هنر دندانپزشکی زیبایی

هنر دندانپزشکی زیبایی

پر کردن حفره های دندانی

دوره پر کردن دندان ها با مواد جیوه نقره ای گذشته است. در دندانپزشکی نوین هیچ جیوه نقره ای استفاده نمی شود و ترمیم های جدید، جایگزین ترمیم های قدیمی تر آمالگام شده اند. امروزه اینله های پرسلاین و رزین های کامپوزیت پر شدگی هایی بوجود می آورند که نه تنها ظاهری طبیعی دارند بلکه محکم تر از مواد قدیمی تر هستند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  توصیه هایی برای مبارزه با کرونا ویروس ۲۰۱۹