آرشیو مقالات دندانپزشکی ارتودنسی

صفحه اصلی/آرشیو مقالات دندانپزشکی ارتودنسی/

فنر فورسز چیست و در ارتودنسی چه کاربردی دارد؟

فنرهای فورسز راه حلی برای اوربایت شدید ارائه می دهند که ارتودنتیست ها ممکن است از آنها برای برطرف کردن این مشکل در نوجوانان در حال رشد استفاده کنند. آنها همچنین برای افراد بزرگسال مناسب هستند، گرچه روی آرواره هایی که هنوز در حال رشد هستند بهترین عملکرد را دارند. به این معنا که هر چه زودتر برای این موضوع مورد ارزیابی و درمان قرار بگیرید، بهتر است.

آیا دندان ها تا عمق زیادی از استخوان فرو رفته اند؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا دندان ها تا داخل استخوان فرو می روند؟ این یک سؤال متداول است، و پاسخ مثبت است، اما نه به روشی که ممکن است فکر کنید. دندان ها در واقع استخوان محسوب نمی شوند، اما آنها توسط شبکه ای از الیاف ها و بافت ها به استخوان فک متصل می شوند. این اتصال این امکان را برای دندان ها فراهم می کند تا هنگام غذا خوردن، صحبت کردن و لبخند زدن به درستی حرکت کنند و به درستی عمل کنند.

آیا ارتودنسی می تواند به دندان های نهفته کمک کند؟

ارتودنسی برای بهبود یا اصلاح طیف وسیعی از نگرانی های سلامت دندان استفاده می شود. آنها مشکلات قابل مشاهده ای هستند که افراد به آن فکر می کنند، از جمله دندان های کج و فشرده، اما بریس ها گاهی اوقات می توانند مشکل "نامرئی" دندان های نهفته را برطرف کنند.

آیا شکستن براکت یا سیم ارتودنسی خطرناک است؟

شکستن سیم یا براکت زمانی که بریس دارید، غیر عادی نیست. چیزی برای وحشت وجود ندارد، اما باید برای تعمیر بریس های شکسته خود اقدام کنید. براکت های آسیب دیده می توانند باعث ناراحتی، بریدگی و ساییدگی در داخل دهان شوند و اگر تعمیر نشده باقی بمانند، درمان ارتودنسی شما را کم اثر می کنند. ممکن است لازم باشد قبل از اینکه بتوانید برای تعمیر مناسب به ارتودنتیست مراجعه کنید، خودتان یک تعمیر جزئی انجام دهید.

آیا کوچک بودن اندازه دندان ها عادی است؟

آیا دندان های کوچک نادر هستند؟ ممکن است متوجه شده باشید که برخی از افراد نسبت به دیگران دندان های کوچک تری دارند، اما ممکن است از خود بپرسید که آیا این یک اتفاق نادر است. حقیقت این است که دندان های کوچک، که تحت عنوان میکرودنشیا نیز شناخته می شوند، می توانند یک بیماری دندانی نسبتاً شایع باشند و از هر ۶ نفر ۱ نفر را تحت تأثیر قرار دهد.

علت شکستن دندان ها چیست؟

شکستن غیرمنتظره دندان ها به چند تکه می تواند هشدار دهنده باشد. این مقاله دلایل مختلفی که چرا ممکن است شکستگی دندان را تجربه کنید، اقداماتی که دندانپزشک شما برای تشخیص علت انجام می دهد، درمان های احتمالی برای ترمیم دندان های آسیب دیده و مهم تر از همه، نحوه جلوگیری از شکستگی بیشتر دندان را بررسی می کند.

چرا دندان های برخی افراد خیلی نوک تیز هستند؟

داشتن دندان هایی که به صورت غیر طبیعی تیز، نوک تیز یا مخروطی شکل هستند یک ویژگی دندانی است که برخی از افراد با آن متولد می شوند، در حالی که برخی دیگر در مراحل بعدی زندگی دچار آن می شوند. به نظر می رسد دندان هایی که به میزان قابل توجهی نوک تیز یا میخی – شکل هستند با دندان های گرد و بدون لبه معمولی که اکثر افراد دارند متفاوت هستند. این مقاله نگاهی عمیق خواهد داشت به علل مختلف دندان های نوک تیز و پیامدهای آنها برای سلامت و ظاهر دندان ها.

تغذیه در دوران نقاهت جراحی ارتوگناتیک

پس از جراحی ارتوگناتیک، مانند هر جراحی دیگری، ممکن است کمی ناراحتی را تجربه کنید، اما با استراحت و توجه دقیق به انتخاب های غذایی، بهبودی می تواند آرام باشد. ما با سال ها تجربه در کمک به بیماران جراحی فک تخصص داریم، بنابراین اگر به دنبال جراحی ارتوگناتیک هستید، راهنمای زیر ممکن است به شما کمک کند تا این تصمیم مهم را بگیرید.

شایعاتی درباره بریس های نامرئی ارتودنسی!

در سال های اخیر، الاینر شفاف جایگزین محبوبی برای بریس های سنتی برای درمان نامرتبی دندان ها و سایر مشکلات دندانی از جمله فشردگی، فاصله بین دندانی و مشکلات بایت شده است. با این حال، هنوز برخی تصورات غلط در مورد این روش درمانی نوآورانه وجود دارند. امروز، ما اینجا هستیم تا افسانه های شایع در مورد الاینرهای شفاف را بشکنیم و اطلاعات دقیقی در مورد مزایا و اثربخشی آنها در اختیار شما قرار دهیم.

نحوه پاکسازی الاینرهای شفاف

الاینرهای نامرئی یک راه عالی برای اصلاح و صاف کردن دندان ها هستند. با این حال، به دلیل ماهیت قابل جابجایی و متحرک آنها، نسبت به بریس های معمولی شما به نگهداری متفاوتی نیاز دارند. در این مقاله، نحوه پاکسازی و مراقبت از الاینرهای نامرئی خود و همچنین مواردی که باید از آنها اجتناب کنید، را توضیح می دهیم.

Go to Top